مجله سیم کارت

استفاده از فناوری haptic touch برای ایفون 2019

0 61

چندی پیش اخبار و یادداشت هایی مبنی بر حذف قابلیت 3d touch و استفاده از فناوری haptic touch در گوشی های "ایفون" به گوش می رسد. در واقع کوپرتینویی ها قصد دارند تا این ویژگی را در گوشی های ایفون جدید خود استفاده  نمایند.در واقع طی کنفرانس wwdc که قرار است اپل از گوشی جدید خود رونمایی نماید احتمال می رود از این قابلیت نیز سخن به میان آید و بصورت رسمی حذف 3d touch اعلام شود. ویژگی haptic toch یکی از ویژگی ها و قابلیتهای جدید و منحصربفردی است که ایفون می خواهد با رونمائی از آن باز در صدر جدول رقابتها خودنمائی کند.این کمپانی همیشه سعی دارد از برندهای رقیب خود پیشی گرفته و کاربران و طرفداران زیادی را به سمت خود بکشاند که تا حدودی نیز در اینکار موفق بوده است.چندی پیش "اپل" در حرکتی خلاقانه گوشی هوشمند ایفونXR را به این فناوری مجهز کرده بود.ویژگی 3D Touch در سال 2015 و همزمان با گوشی هوشمند "ایفون6s" ظاهر شد و بعد از گذشت حدود 4 سال کوپرتینویی ها به فکر تغییر و تحول اساسی افتادند و سعی دارند از قابلیت بسیار خاص و منحصر بفرد که مدتی است نواهایی از آن به گوش می رسد استفاده نمایند.

حال سوالی که این میان مطرح می شود اینست که فناوری Haptic Touch چیست؟

فناوری Haptic Touch یک نام تجاری می باشد که از طریق موتور  Taptic برای فشار دادن نمایشگر استفاده می شود.باید در نظر داشته باشید که فشاردادن نمایشگر همراه با،بازخورد  لمسی صورت می گیرد.

در واقع با به روی کار آمدن فناوری Haptic Touch نمایشگر LCD تمام صفحه در اختیار کاربران قرار می گیرد.

البته چندی پیش اپل اعلام کرده بود که می خواهد دو خاصیت 3D Touch و Haptic Touch را با هم عرضه کند و قصد ندارد 3D Touch را حذف نماید ولی با اخبار بدست آمده مشخص شد که قابلیت 3D Touch، از نسل بعدی ایفونXS و ایفونXS MAX حذف خواهد شد.

مدل جدید ایفون که قرار است در شهریور ماه وارد بازار شود احتمالا به فناوری Haptic Touchمجز خواهد شد.پس تا آن موقع همه طرفداران پیگیر اخبار منتشره خواهند بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.