مجله سیم کارت

بررسی سرعت 8000برابری اینترنت 6G نسبت به نسل قبلی توسط چینی ها

0 54

بررسی سرعت 8000برابری اینترنت 6G نسبت به نسل قبلی توسط  چینی ها

همانطورکه میدانید درسال گذشته، خبر مربوط به اینترنت 5G، رونق خاصی داشت. در همین راستا کمپانی های مختلفی اعلام کردند که قصد دارند گوشی های خود را به این فناوری مجهز نمایند.

حال با گذشت مدت کوتاهی از این خبرها، گزارش های عجیب و شگفت انگیزی درباره اینترنت 6g، به گوش می رسد.در واقع طبق گزارشات بدست آمده از وزارت علوم و فناوری چین که هم اکنون در حال زمینه‌سازی و انجام مراحل مقدماتی نسل بعدی اینترنت پر سرعت می باشد، تصور می شود که "اینترنت 6G" از نظر تئوری حدودا 8000 برابر سریع‌تر از اینترنت 5Gخواهد بود!

همانطور که می دانید کشور چین بعنوان ابر قدرت تکنولوژی دنیا، در زمینه "اینترنت 5G"، و همچنین بعنوان یکی از پیشتازان مهم این فناوری محسوب می شود.این در حالیست که ظاهرا چینی ها قصد دارند برای رسیدن به نسل بعدی، یعنی اینترنت 6G، نیز پیشقدم باشند.

بنابراین به احتمال خیلی زیاد، بار دیگر نام چین را به عنوان اولین کشور توسعه دهنده زیرساخت‌های آن کشور شاهد خواهیم بود.ظاهرا این کشور در تلاش است در تمامی زمینه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد که این فعالیت ها در بخش اینترنت، نه تنها برای اعلام حضور، بلکه برای کسب مقام اول صورت می‌گیرد.

شایان ذکر است که هم اکنون وزارت علوم و فناوری این کشور در حال بررسی و انجام اقدامات اولیه برای فراهم نمودن بستر اینترنت 6G میباشد و به گفته یکی از اعضای این گروه، نسل بعدی اینترنت می‌تواند به سرعت باورنکردنی 1 ترابایت بر ثانیه برسد.در حقیقت این عدد برای بیان سرعت اینترنت، بسیار شگفت‌انگیز و خارج از تصور می باشد.

البته بهتر است بدانید که با وجود تلاش‌های بی وقفه چندین متخصص و خبره در این حوزه، باید برای اجرا شدن پروژه اینترنت6G، چندین سال منتظر بمانید. نمونه واضح این کار را می توانید در توسعه اینترنت5G مشاهده نمایید.زیرا با تمام تلاشهای انجام شده برای توسعه اینترنت 5G، که در سال 2008 آغاز شده بود، در حال حاضر هم بسیاری از کشور‌ها به آن دسترسی کامل پیدا نکرده‌اند. با تمام این اوصاف، و همچنین با پیشرفت چشمگیر علم بشر، می‌توان انتظار داشت تا قبل از سال 2030 به این فناوری با ارزش دست پیدا کنیم.

بایباید بدانید که ینترنت 5G هم اکنون سرعت فوق‌العاده بالایی را ارائه می‌دهد و برخی از کشورها نیز آن را خطری بسیار جدی تلقی می‌کنند. چون سو استفاده از سرعت بالای آن می‌تواند در بسیاری از بخش‌ها خطرساز.بنابراین با این حال اینترنت 6G ظاهرا قرار است تعریف کاملا جدیدی از اینترنت را برایمان به ارمغان آورد، تعریفی که فعلا در ذهنمان نخواهد گنجید.

در نهایت شایان ذکر است که به علت مشخص نبودن زمان رونمایی از اینترنت 6G، از اینکه در چه جاهایی از آن استفاده می‌شود نیز خبری  در دسترس نمی باشد، اما با توجه به آنچه که گفته شد و برای درک بهتر سرعت اینترنت 6G، باید بگوییم که به کمک آن می‌توانید 40 تا 50 فیلم با کیفیت 4K را در یک ثانیه دانلود نمائید.بنابراین این سرعت می تواند بسیار هیجان انگیز باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.