مجله سیم کارت

تجهیز روستاهای یزد به اینترنت پر سرعت همراه اول

0 89

اپراتور همراه اول از آغاز کرونا تا به الان در تلاش است تا بتواند کلیه روستا های محروم کشور را مجهز به اینترنت پر سرعت “همراه اول” کند . وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، محمد جواد آذری جهرمی از زحمات این اپراتور بزرگ تشکر  قدردانی کرد .
اپراتور همراه اول اولین و بزرگ ترین اپراتور در کشور است . این اپراتور بزرگ مشترکین زیادی را دارد . همواره در تلاش است تا بتواند بهترین و با کیفیت ترین خدمات را در اختیار مشترکین سیم کارت های خود قرار دهد .

تجهیز روستاهای یزد به اینترنت پر سرعت همراه اول

اپراتور همراه اول ( MCI ) صبح روز دوشنبه 10 خرداد ماه 1400 از دو پروژه توسعه سایت خود را در دو روستای زرجوع و شادکام را رونمایی کرد . در این مراسم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نماینده ولی فقیه یزد و امام جمعه یزد نیز حضور داشتند . در واقع اپراتور در دوران شیوع کرونا برای این که هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند . اقدام به مجهز کردن روستا ها به اینرتنت پر سرعت کرده است . وزیر ارتباطات نیز در ایران مراسم به این نکته اشاره کرد و اعلام کرد . این اقدام برای اپراتور سود آور نیست و دولت این هزینه ها را انجام می دهد تا دانش آموزانی که در روستا زندگی می کنند . از این نعمت بی نصیب نمانند و تفاوتی بین َآن ها نباشد .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه این مراسم افزود : زحمت اصلی توسعه ارتباطات روستایی در استان یزد بر عهده همراه اول بوده است . اکنون پهنای باند مصرفی این استان در مجموع با 30 برابر افزایش به نسبت سال 1392 ، از 4 به 120 گیگا بیت بر ثانیه رسیده است . در ادامه این مراسم امام جمعه یزد نیز این اقدام را ارزشمند خواند و از اپراتور همراه اول تقدیر و تشکر نمود . لازم به ذکر است که اپراتور همراه اول 37 روستای جدید دیگر استان یزد را به اینترنت پر سرعت همراه اول تجهیز کرده است . تمامی روستا های بالای 20 خانوار استان یزد تحت پوشش اینترنت نسل 3 و 4 قرار گرفتند که قابل تقدیر است .

شرکت ارتباطات سیار ایران به عنوان نخستین و بزرگ ترین اپراتور تلفن همراه کشور با بهره برداری رسمی از 5Gروی شبکه واقعی ، توانست اسفند ماه 1399 برای نخستین بار در ایران ، به سرعت 3.633 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند که تا پیش از آن بی سابقه بود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.