مجله سیم کارت

تشخیص سیم کارت صفر از کارکرده

0 1,750

این روز ها سیم کارت ها جزو ابزار های اصلی زندگی ما انسان ها هستند . سیم کارت ها به صورت کلی به دو دسته صفر و کارکرده تقسیم شده اند . در همین راستا افراد زیادی متقاضی خرید سیم کارت همراه اول دائمی هستند . افراد زیادی هستند که برای خرید سیم کارت برایشان مهم است که سیم کارت آن ها صفر باشد .  شاید برای افراد این که تشخیص بدن سیم کارت آن ها صفر و یا کارکرده است کار دشواری باشد . از ظاهر آن نمی توان صفر و یا کارکرده بودن سیم کارت را تشخیص داد .
ما در این مقاله می خواهیم به افرادی که تمایل دارند در این خصوص اطلاعات داشته باشند کمک کنیم .

تشخیص سیم کارت صفر از کارکرده

سیم کارت ها به صورت کلی به دو دسته صفر و یا کارکرده تقسیم شده اند :

بعضی از سیم کارت ها مانند سیم کارت همراه اول دائمی کد 1 تا 7 به علت عدم واگذاری و اتمام سر شماره ها در سال های گذشته دیگر دارای خطوط صفر نیستند  . کد های مذکور در بازار خرید و فروش سیم کارت از نوع سیم کارت کارکرده می باشند . البته گاهی ممکن است خطوط کد 5 ، 6 و 7 در بازار به صورت صفر نیز پیدا شود . منظور از سیم کارت صفر این است که هیچ گونه تماسی از سیم کارت برقرار نشده باشد .

راه های اصلی تشخیص سیم کارت صفر

البته یکی از راه های اصلی تشخیص سیم کارت صفر تماس با آن شماره می باشد  . در صورتی که تماس برقرار شد و با پیغام ( مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمی باشد ) مواجه شدید یعنی خط هنوز فعال نشده است و صفر است . البته باید در نظر داشته باشید که برخی از خطوط با اینکه به نام می باشند . اما از زمان به نام شدن استفاده نشده و فاقد قبضی هستند که دارای هزینه ارسال پیامک یا برقراری تماس باشد . در زمان تماس با این خطوط با پیغام “دستگاه مورد نظر خاموش می باشد” مواجه خواهید شد .

این خطوط در بازار با عنوان خطوط صفر با نام خرید و فروش می شوند . ضمناً در زمان خرید سیم کارت می توانید وضعیت کارکرده شماره مورد نظر خود را از نمایندگی مربوطه استعلام نمایید . به تازگی همراه اول اقدام به تولید مجدد سیم کارت های سلب امتیاز کرده و به صورت کارت فعال سازی می باشد . به طوری که اگر با این شماره ها هم تماس بگیرید پیغام در شبکه موجود نمی باشد را می شنوید . بنابراین باید به یکی از دفاتر خدمات پیشخوان دولت مراجعه کنید و استعلام شماره مورد نظرتون را بگیرید .

تماس با پشتیبانی همراه اول 9990

یکی از راه های دیگر نیز برای تشخیص سیم کارت صفر از کارکرده تماس با اپراتور همراه اول ( MCI ) به شماره 9990 می باشد .
سیم کارت هایی که چندین سال است خاموش هستند ، سیم کارت صفر محسوب نمی شوند . می توان ان ها در دسته سیم کارت های در حد صفر جای داد . افراد برای خرید سیم کارت می توانند به سایت سیم کارت مراجعه کنند . سیم کارت مورد نظر خود را انتخاب کنند و برای خرید آن اقدام کنند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.