مجله سیم کارت

تظاهرات مردم سوئیس برای فناوری5G

0 76

تظاهرات مردم سوئیس برای فناوری5G

توسعه شبکه های نسل جدید اینترنت در چند سال اخیر به شدت رونق یافته است .اپراتورهای مختلف در تمام دنیا و همچنین ایران در تلاش برای دستیابی به این نوع شبکه ها هستند.اپراتورهای مختلف ایرانی مانند "همراه اول" ،"ایرانسل" و … در حال استفاده و بهره مندی از شبکه های نسل جدید اینترنت هستند.به گونه ای که هم اکنون مشترکین سیم کارتهای مختلف مانند سیم کارت همراه اول قادر به بهر مندی از "اینترنت 4G"و 4.5G هستند.البته لازم به ذکر است که این فناوری برای تمام  سیم کارت ها قابل اعمال می باشد.در واقع کاربران با خرید سیم کارت اعتبار ی همراه اول  و یا دیگر سیم کارتهای دائمی و اعتباری و همچنین خط 0912 قادر به استفاده از این فناوری خواهند بود.

در ادامه این مبحث نکته ای که وجود دارد استفاده از اینترنت 5G یا همان اینترنت نسل پنجم می باشد که هم اکنون بسیاری از کشورها در حال استفاده از این نوع تکنولوژی نوین می باشند.در همین راستا موارد بسیار مهم و بحث برانگیزی مبنی بر امنیت این نوع تکنولوژی مطرح شد  و طبق بیانات کارشناسی استفاده از فناوری جدید "اینترنت 5G" موجب بوجود آمدن  آسیب های مختلف برای انسان ،حیوان و حتی محیط زیست خواهد بود.

از اینرو بسیاری از اهالی کشور سوئیس در رابطه با این مسئله شروع به اعتراض و تظاهرات نمودند و از دولت خواستند تا با همکاری سایر کشورهای فعال در این زمینه ،جلوی این کار گرفته شودو تنها در صورتی که احتمال تهدیدات و خطرات شبکه 5G  بر سلامتی انسان به صفر رسید و بی‌خطر بودن آن اثبات شد، مجوز توسعه شبکه آن صادر شود.

تظاهرات مردم سوئیس برای فناوری5G

در واقع طبق نظرات دانشمندان 5G به دلیل بهره مندی از طیف رادیویی به نام امواج میلیمتری که به منظور انتقال اطلاعات با حجم بالا و سرعتی بسیار زیاد استفاده می شود .بنابرایم باید به طبع فرکانس بالایی نیز داشته باشد. اما این در حالی است که این نوع از امواج یکپارچگی خود را در فاصله‌های طولانی از دست داده و از اجسام جامد به خوبی عبور نمی‌کنند.
به همین خاطر برای جبران برد کوتاه و طول موج پایین این امواج میلیمتری، بر روی تمامی دستگاه‌های الکترونیکی و ابزارهای موردنظر حتی چراغ های راهنمایی و رانندگی و چراغ های خیابانی نیز باید هزاران برج کوچک مخابراتی نصب شود تا در انتقال و جابجایی این امواج تداخلی ایجاد نشود.

البته باید خاطرنشان کنیم که بسیاری از اندیشمند پرخطر بودن این فناوری را رد کرده اند ولی این درحالیست که سیل عظیمی از دانشمندان و بخصوص پزشکان جوامع مختلف به زیان بار بودن این فناوری تاکید فراوان داشته اند.

حال باید منتظر بمانیم و شاهد عکس العمل جوامع بشری و دیگر عکس العملها در این رابطه باشیم.زیرا تاکنون هیچ ستادی و مجموعه ای درباره پاسخ به این عکس العملها چیزی منتظر نکرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.