مجله سیم کارت

جشنواره بین المللی سرود فجر با حمایت همراه اول

0 60

اپراتور “همراه اول” به عنوان اولین و بزرگ ترین اپراتور در ایران است که از جشنواره ملی سرود فجر حمایت کرده است . جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر بهمن ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و همراه اول از این جشنواره حمایت کرد . این جشنواره به صورت رسمی بهمن ماه 1400 فعالیت خود را با حمایت همراه اول ( MCI ) آغاز کرد . این جشنواره عصر روز چهارشنبه 22 تیر 1401 ، با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و با معرفی گروه ‌های منتخب در تالار وحدت تهران به کار خود پایان داد .

جشنواره بین المللی سرود فجر

در این جشنواره 2,600 گروه با حدود 25 هزار عضو شرکت کردند که در مجموع 3,800 اثر ارسال کردند . در نهایت 555 گروه انتخاب شدند و در 31 استان اجرای زنده انجام شد . هم چنین 70 گروه انتخاب شدند که در مراسم امروز برگزیدگان معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند . سرود «سلام فرمانده» نیز به عنوان سرود سال در اولین جشنواره سرود فجر انتخاب شد .

پیام رهبر به اختتامیه جشنواره

هم چنین در این مراسم پیام رهبر معظم انقلاب به اختتامیه اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر قرائت شد . متن پیام ایشان بدین شرح است : « سرود یکی از ظرفیت ‌های هنری گران‌ بها برای گسترش ارزش ‌های معرفتی و عملی است . ترکیب بدیعِ شعر و صدا و آهنگ در اجرای دسته‌ جمعی ، راز اثر گذاری استثنایی سرود های مذهبی و ملّی در همه جای جهان است . و بحمد الله ذوق و سلیقه و هنر ایرانی ، در این بخش هم توانسته است کشور عزیز ما را در شمارِ سر آمدان قرار دهد . اکنون با تشکر از دست‌ اندرکاران ترویج سرود ، آنان را به زبده‌ گزینی در همه‌ اجزای سه‌ گانه‌ و نیز پرهیز از دنباله ‌روی‌ های زیان ‌بار ، و نیز انتخاب موضوعات ارزشی اسلامی و انقلابی و ملّی توصیه می‌ کنم .»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.