مجله سیم کارت

حذف طرح ریجستری تلفن همراه در مبادی ورودی کشور

0 176

طرح ریجستری گوشی همراه در مبادی ورودی به کشور حذف شد . مسافران در هنگام ورود به کشور برای ریجستر کردن تلفن همراه وارداتی خود تا 10 روز فرصت دارند که از طریق سامانه ریجستری اقدام کنند . خبر های زیادی در خصوص این که طرح ریجستری تلفن همراه به صورت کلی حذف شد وجود دارد ولی این خبر صحت ندارد . وزیر اقتصاد با بازدیدی که روز 6 شهریور ماه 1400 از فرودگاه امام خمینی ( ره ) داشته است . اعلام کرده است که خدمات ریجستر کردن تلفن همراه دیگر به صورت حضوری انجام نخواهد پذیرفت . زیرا روش فعلی موجب ایجاد فساد و رانت و حق مسافران را ضایع خواهد کرد .

حذف طرح ریجستری تلفن همراه

وزیر اقتصاد اعلام کرد که هدف از غیر حضوری کردن این خدمات جلوگیری از فساد است . اگر تمام فرایند ها یه صورت سیستمی و طبق اصول انجام شود . تا حد زیادی می توان از دور زدن قانون جلوگیری کرد . وزیر اقتصاد پس از بازدید از فرودگاه امام خمینی ( ره ) در مکاتبه ای که با رئیس کل گمرک ایران داشت دستور ساماندهی وضعیت ریجستری را داد . درخواست کرد در اسرع وقت انجام شود . اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی در مبادی ورودی کشور برای ریجستر کردن تلفن همراه طرح ریجستری تلفن همراه به صورت غیر حضوری انجام پذیرد . از تشکیل صف های طولانی ریجستری جلوگیری شود .

تاکید وزیر بر این است که باید ترتیبی اتخاذ شود تا در مورد تلفن‌ های همراه مورد استفاده مسافرین ( مستعمل ) و یا هدیه‌ های همراه مسافرین همانند کالا های تجاری قلمداد نشده و با کم ترین تشریفات و در سریع‌ ترین زمان رجیستری شود . در این راستا به تازگی ، معاون فنی گمرک ایران عنوان کرد : بر اساس بررسی ‌ها در خصوص رجیستری گوشی تلفن همراه و هم چنین تاکید وزیر اقتصاد بر ضرب ‌الاجل حذف فرآیند حضوری رجیستری ، مقرر شده است که با تشکیل کار گروهی در رابطه با حذف عملیات رجیستری در مبادی ورودی گمرک و انجام کاملا غیر حضوری آن تصمیم نهایی اخذ شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.