مجله سیم کارت

دستور وزیر ارتباطات برای رفع اختلالات اینترنت

0 221

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور از تمام اپراتور های فعال در کشور درخواست کرد . تا به بررسی اختلالات شبکه تلفن همراه خود و مشکلات اینترنت بپردازند . اعلام کرد با توجه به افزایش نارضایتی از شبکه اینترنت ثابت و سیار در کشور از تمام اپراتور های تلفن همراه در کشور درخواست می شود . تا خدمات و مشکلات را ارزیابی کنند و نسبت به رفع اختلالات اینترنت اقدام نمایند .

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و آنلاین شدن اکثر کسب و کار ها و هم چنین مدارس و دانشگاه ها سرانه مصرف اینترنت مشترکین سیم کارت ها در کشور بالا است . از اپراتور ها انتظار می رود تا نسبت به رفع مشکلات و کوتاهی احتمالی اقدام کنند . اپراتور های تلفن همراه نیز با افزایش پهنای باند و افزایش ظرفیت لینک های داخلی انتظار می رود تا بتوانند به رفع اختلالات اینترنت بپردازند .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد بعضی از قوانین موجود نیاز به تجدید نظر دارد . مدیران جدید این وزارت خانه بیان کردند برخی از قوانین وضعی در این سازمان در دوره های قبل نیاز به تجدید نظر دارد . تا با برنامه ریزی این جایگاه ارتقا یابد . وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که یکی از مهم ترین این تغییرات توسعه ارتباطات سیار و رفع اختلالات اینترنت است . یکی از ماموریت های اصلی در دوره جدید می باشد . در ادامه افزود به زودی شاهد ایجاد رقابت در حوزه ارتباطات ثابت و بر عکس شدن نسبت دسترسی ارتباطات ثابت و همراه خواهیم بود .

رفع اختلالات اینترنت

وزیر ارتباطات اعلام کرده که باید هر چه سریع تر به ضعف های پاسخ گویی در سامانه و تلفن 195 رسیدگی شود . کندی شبکه اینترنت یکی از گزارشات پر تکرار در سامانه 195 است . دستور رسیدگی آن صادر و اپراتور های تلفن همراه در کشور باید هر چه سریع تر نسبت به رفع کندی شبکه اینترنت و رفع اختلالات اینترنت در ساعات پیک مصرف اقدام کنند . زارع‌ پور در راستای توسعه اقتصادی و آبادانی روستا ها دسترسی به شبکه پایدار و پر سرعت را ضروری دانست . بیان کرد : تلاش می‌ کنیم تا پایان سال 1401 بخش زیادی از روستا های باقی مانده را به ارتباطات پر سرعت متصل کنیم .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.