مجله سیم کارت

دستیار صوتی الکسا به قابلیت صوت و بیان احساسات مجهز شد

0 47

دستیار صوتی الکسا به قابلیت صوت و بیان احساسات  مجهز شد

همانطور که می دانید الکسا دستیار صوتی هوشمند می باشد که قبلا اخبار متعددی از فعالیتهای این دستیار منتشر کردیم. حالا خبر جدید برای علاقه مندان به دستیار صوتی هوشمند الکسا اینست که این دستیار از این به بعد قادر خواهد بود به بسیاری از فعالیتهای افراد مانند احساس هیجان و یا  ناامیدی پاسخ دهد.آمازون چند روز پیش این خبر مهیج را برای طرفداران الکسا منتشر نمود

 آمازون، توسعه‌دهنده الکسا، هفته پیش رسما اعلام نمود که این دستیار هوشمند مجازی قادر است به کاربران آمریکایی پاسخی مناسب توام با احساسات بدهد. بعنوان مثال می تواند با صدای شاد و سرزنده و هیجان انگیز و البته در مواقعی هم با حالت نا امیدی و عاطفی به کاربران پاسخ دهد.

مثلا، در صورتیکه کاربر پاسخ پرسشی را اشتباه جواب دهد، الکسا سریعا با یک حالت نا امیدانه‌ به او پاسخ می دهد. برعکس این قضیه هم امکان دارد و هنگامی که کاربر برفرض در بازی برنده شود، این دستیار هوشمند جواب او را با هیجان پاسخ داده و واکنش مثبتی به کاربر برنده نشان خواهد داد.

در واقع با توجه به بیانات ذکر شده،در سیستم جدید الکسا این قابلیت را دارد که با استفاده از شبکه عصبی، سیستم متن را به سیستم گفتار تبدیل نماید. این فناوری بعنوان بخشی از قابلیت‌های پولی (Polly)، می باشد که این مجموعه اقدام به راه اندازی آن کرده است.

نکته جالبی که وجود دارد اینست که از دیگر قابلیت های این دستیار هوشمند، می توان به شدت ابراز احساسات اشاره نمود. حالت احساسات مانند شادی، هیجان، ناامیدی و… با شدت های مختلف کم، متوسط و زیاد بیان می شود.

لازم به ذکر است که سیستم الکسا در حال حاضر به دو حالت صدای جدید «اخبار» و «موسیقی» مجهز شده است. این در حالیست که هم اکنون کاربران استرالیایی قادر خواهند بود صدای اخبار را با لهجه استرالیایی از طریق این دستیار صوتی بشنوند.یعنی  هر دو حالت صدا با دو نوع مختلف ارائه می شوند که آمازون آن را «صدای استاندارد» و «سبک گفتار» می‌نامد.

در حالت استاندارد  این دستیار اخبار را به زبان آمریکایی، بسیار صریح، شاداب و کاملا واضح و گویا بیان می کند.این در حالیست که در این شرایط حتی زیر و بمی صدا و تاکید روی کلمات مهم نیز به وضوح دیده می شود و تمام این موارد در روش استاندارد گنجانده شده است.

حالت استاندارد موسیقی اما کمی آهسته‌تر، آرام و بی‌شتاب است.

در انتها شایان ذکر است که الکسا پیش از این نیز در ماه ژانویه موفق شده بود حالت صدای جدیدی را دریافت نماید. این صدا بیشتر به گوینده اخبار شباهت دارد که با هدف خواندن اخبار روزانه به این دستیار صوتی اضافه شده بود. در ماه اکتبر سال گذشته نیز حالت صدای زمزمه به آن اضافه شده بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.