مجله سیم کارت

روش های استعلام خطوط به نام

0 2,055

اپراتور های فعال در کشور چندین سال است که به مشترکین سیم کارت های خود اعلام کرده اند که برای جلوگیری از سو استفاده های احتمالی ، حتما سیم کارت هایی که به نامشان می باشد و از آن استفاده ای نمی کنند را بررسی کنند . در این مقاله می خواهیم توضیحی در خصوص استعلام سیم کارت های به نام را به کاربران بدهیم : اگر شما از تعداد سیم کارت های به نام خود اطلاعی ندارید می توانید از چند طریق استعلام سیم کارت های به نام خود را بگیرید .

در واقع ارزان بودن بعضی سیم کارت ها مشترک را در نگهداری “سیم کارت” خود بی دقت کرده است . به همین علت مشترکی که چند سیم کارت دارد باید توجه کند . به دلیل سو استفاده های احتمالی اگر سیم کارتی به نام دارد و در حال حاضر نمی داند سیم کارت کجا و دست کیست ؟. حتما نسبت به بررسی آن اقدام کند تا سیم کارت دست افراد سود جو قرار نگیرد .

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این خصوص طرح اهراز هویت و ساماندهی سیم کارت را راه اندازی کرده است . شما می توانید از این سامانه استفاده کنید و استعلام سیم کارت به نام خود را بگیرید . در واقع این سامانه برای تمام اپراتور ها می باشد و شما می توانید استعلام سیم کارت ایرانسل ، “سیم کارت همراه اول” ، سیم کارت رایتل و … را از طریق این سامانه دریافت کنید .

روش های استعلام سیم کارت به نام

راه اول :

می توانید به روش آنلاین با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم و مقررات رادیویی و یا به نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir مراجعه کنید . از خطوطی که با کد ملی شما ثبت شده است استعلام بگیرید . نسبت به غیر فعال کردن خطوطی که از آن‌ ها استفاده نمی ‌کنید ، اقدام کنید . با ورود به سامانه اطلاعات شخصی خود را وارد کنید . بعد از ورود اطلاعات پیامکی حاوی تعداد سیم کارت های به نام در هر اپراتور برای شما ارسال می گردد که به شما نشان می دهد . در هر اپراتور چند سیم کارت به نام دارید که با کد ملی شما ثبت شد است .

روش دوم :

یکی دیگر از روش های استعلام خطوط به نام از طریق پیامک است . در واقع می توانی با راسال کد ملی خود به سر شماره 3000504901 و یا 3000150 استعلام سیم کارت های به نام خود را بگیرید . که بعد از ارسال کد ملی خود به این سر شماره ها یک اس ام اس حاوی اطلاعات اپراتوری و تعداد سیم‌ کارت‌ هایی که با کد ملی شما ثبت شدند ( سیم‌ کارت‌ های تمامی اپراتور ها ) به موبایل شما پیامک می ‌شود . در صورتی ‌که هر گونه مغایرتی در تعداد سیم‌ کارت ‌ها و اطلاعات دریافتی مشاهده کردید . با در دست‌ داشتن کارت ملی‌ به دفاتر اپراتور های تلفن همراه مراجعه کرده و مشکل را برطرف کنید .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.