مجله سیم کارت

سرویس تماس از طریق شبکه LTE

0 553

ایرانسل برای مشترکین خود سرویسی را ارائه کرده است . بر اساس این سرویس مشترکین ایرانسل می توانند ، در حین برقراری ارتباط و در هنگام تماس به صورت هم زمان از اینترنت نیز استفاده کنند . در واقع این سرویس امکان را برای مشترک فراهم می آورد . بدون نیاز به قطع تماس خود بتواند از اینترنت خود استفاده کند . در حین مکالمه خود بتواند هم زمان خرید اینترنتی کند و یا آنلاین خرید کند و یا ایمیل خود را چک کند . ایرانسل این سرویس تماس VoLTE را بر روی “سیم کارت ایرانسل” خود فعال کرده است .

سرویس تماس VoLTE

مشترکانی که سیم کارت ایرانسل دارند می توانند از این سرویس استفاده کنند . در حال حاضر این سرویس روی گوشی‌ های هوآوی و سامسونگ S8+/S8 تقریبا در سراسر کشور قابل استفاده و دسترسی است . نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در صورتی که گوشی فرد مقابل از VoLTE پشتیبانی نکند . ( و یا این که 6 برای مدل گوشی فرد مقابل در شبکه “ایرانسل” تا کنون راه اندازی نشده باشد ) . وی می‌ تواند از برخی خدمات VoLTE  مانند عدم قطع شدن اینترنت 4G حین تماس بهره ببرد . اما تجربه مکالمه با کیفیت HD منوط به داشتن VoLTE  برای هر دو طرف تماس است .

برای استفاده از تماس از طریق شبکه باید توجه داشته باشید که حتما گوشی شما باید از سرویس VoLTE پشتیبانی کند . آخرین نسخه سیستم عامل روی گوشی شما نصب شده باشد . سیم‌ کارت 4G یا NFC ایرانسل داشته باشید . برای اطمینان از 4G بودن سیم‌ کارت خود یا ثبت درخواست تبدیل “سیم‌ کارت” به یو سیم ، # 34 * 555 * را شماره‌ گیری کنید .
در قسمت تنظیمات ( Settings ) گوشی خود ، گزینه VoLTE را فعال کرده باشید . وقتی در مناطق تحت پوشش شبکه 4G باشید ، آیکون VoLTE در بالای صفحه گوشی شما نمایان می‌ شود . نشان می‌ دهد شما می ‌توانید از این سرویس استفاده کنید .

سرویس برقراری ارتباط از طریق شبکه LTE

LTE هنگامی که در حال استفاده از اینترنت 4G هستید ، با برقراری تماس صوتی عادی ( بدون داشتن سرویس VoLTE ) اینترنت 4G  به 3G تبدیل می‌ شود و از سرعت آن کاسته خواهد شد . اما با استفاده از سرویس VoLTE، هم زمان هم مکالمه شما برقرار می‌ ماند و هم افت سرعت اینترنت نخواهید داشت .

برای استفاده از سرویس VoLTE کافی است سیم‌ کارت 4G داشته باشید . اگر سیم‌ کارت فعلی شما3G است می‌ توانید با مراجعه به صفحه ارتقای سیم‌ کارت از 3G به 4G به صورت آنلاین سیم‌ کارت خود را 4G کنید یا به صفحه باز صدور یا تعویض سیم‌ کارت 3G  با 4G مراجعه کنید و با دیگر روش‌ های تعویض سیم‌ کارت آشنا شوید .
همچنین می‌ توانید به فروشگاه اینترنتی ایرانسل ( irancell ) مراجعه کنید و به صورت آنلاین سیم‌ کارت 4G خریداری کنید.

این سرویس امکان برقراری سریع تماس در شبکه 4G نسبت به تماس‌های عادی ،  امکان استفاده هم زمان از مکالمه و دیتا 4G و جربه کیفیت HD صدا در مکالمه‌ ها که در تماس  ‌های عادی ممکن نیست ( اگر هر دو نفر در یک تماس صوتی از گوشی با قابلیت VoLTE  استفاده کنند)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.