مجله سیم کارت

عدم پشتیبانی گوشی های اپل از اینترنت 5G

0 48

عدم پشتیبانی گوشی های اپل از اینترنت 5G

از آنجایی که بازارهای جهانی موبایل در سال‌های گذشته با رکود بی سابقه‌ای مواجه شده است، به نظر می‌رسد که کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیش بینی کرده‌ بودند که کمپانی های مختلف گوشی سازی تمام تلاش خود را برای بهتر شدن این اوضاع رقم خواهند زد.از اینرو یکی از تکنولوی های جدید و در عین حال پرطرفدار در این عرصه استفاده از اینترنت نسل پنجم یا همان اینترنت 5G خواهد بود.بنابراین تمام کمپانی ها با قدرت هر چه بیشتر در تلاش هستند تا این تکنولوژی را بر روی پرچمداران خود ارائه دهند.کمپانی های بزرگی مانند "هواوی" و "سامسونگ" از این قابلیت بر روی گوشی های جدید خود استفاده نمودند.

طبق خبرهایی که قبلا شنیده می شد اپل ابرقدرت آمریکایی نیز در تلاش برای استفاده از "اینترنت 5G" بر روی گوشی های جدید خود می باشد.از اینرو تمام حواسها به این سمت جلب بود تا اینکه بعد از رونمائی "اپل" از پرچمداران جدیدش ,تمام این رویاها رنگ باخت و مشخص شد که کمپانی اپل از قابلیت 5G بر روی گوشی های هوشمند خود استفاده نکرده است.

البته ناگفته نماند که این کمپانی قبلا نیز اعلام کرده بود که گوشی های ٢3٢3 این کمپانی از این قابلیت بهره خواهند برد.زیرا"5G" در ایالات متحده در سال ٢3٢3 اجرا خواهد شد.

اما بسیاری از پژوهشگران و محققان در این عرصه آن را بعنوان یه نکته منفی برای کمپانی اپل قلمداد می کنند و عده ای دیگر نیز آن را مثبت فرض می کنند و بر این عقیده هستند که این کمپانی قصد دارد همزمان با اجرای این قابلیت در کشور آمریکا , گوشی های خود را مجهز به این قابلیت نمایند.

اما مبحثی که ذکر آن ضروری بنظر می رسد اینست که بسیاری از کاربران بدلیل عدم پشتیبانی محصولات اپل از این قابلیت , از خرید این نوع گوشی ها منصرف خواهند شد.

از آنجایی که بازارهای جهانی موبایل در سال‌های گذشته با رکود بی سابقه‌ای مواجه شده است، به نظر می‌رسد که کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیش بینی کرده‌ بودند که سهم فروش گوشی‌های مجهز به فناوری شبکه 5G از 0.5 درصد در سال 2019 میلادی به 26 درصد در سال 2023 میلادی افزایش پیدا خواهد کرد و این بدان معناست که آینده موفقیت‌آمیز و روشنی پیش روی گوشی‌های هوشمند مجهز به این فناوری قرار دارد و شبکه نسل پنجم اینترنت همراه نیز در سال‌های آینده با پیشرفت و توسعه قابل توجهی روبرو خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.