مجله سیم کارت

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول

0 809

اپراتور های فعال در کشور امکانی را برای مشترکین سیم کارت های اعتباری خود ایجاد کرده اند . که این مشترکینی به آسانی بتوانند سیم کارت های اعتباری خود را به دائمی تغییر دهند . دیگر نگران مشکلات ناشی از سیم کارت اعتباری نباشند . اپراتور همراه اول یکی از آن اپراتور هایی است که این امکان را برای مشترکین سیم کارت همراه اول ( MCI ) اعتباری خود ارائه کرده است .آن ها می توانند به راحتی و اسانی سیم کارت خود را از اعتباری به دائمی تبدیل کنند . البته باید اشاره کنیم که تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول دارای قوانینی نیز می باشد .

مشترکین سیم کارت های همراه اول اعتباری باید قبل از تبدیل به ان ها توجه کند . ما در این مقاله سعی داریم این قوانین را برای مشترکینی که به هر دلیلی سعی دارند سیم کارت همراه اول اعتباری خود را به دائمی تبدیل کنند ، ارائه دهیم :

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول

1 – در مرحله اول باید در زمان تبدیل سیم کارت ، حتما سیم کارت اعتباری در شرایط فعال باشد . مدارک لازم شامل حضور مالک به همراه اصل کارت ملی و سیم کارت فعال است . باید فرم مربوطه را تکمیل و امضا کند .

2 – فقط شخصی که شمارهسیم کارت در سیستم اطلاعات مشترکین ، به نام او ثبت شده است ( مشترک تلفن همراه ) اجازه تبدیل سیم کارت همراه اول از اعتباری به سیم کارت همراه اول دائمی را دارد . در صورتی که شخصی غیر از مشترک اصلی نسبت به تبدیل شماره “سیم کارت همراه اول اعتباری” به دائمی اقدام نماید . شرکت ارتباطات سیار ایران مجاز است که شماره سیم کارت مزبور را بدون بازگشت هیچ یک از هزینه‌ ، به حالت اعتباری تغییر وضعیت دهد . در هر حال شخص مزبور ضمن داشتن مسئولیت حقوقی و کیفری در خصوص تلفن همراهی که به طور غیر مجاز تبدیل وضعیت شده ، در مقابل شرکت ارتباطات سیار ایران ، مراجع قانونی و به ویژه مشترک اصلی سیم کارت مسئول و پاسخگو بوده و می بایست خسارات وارده به مشترک و شرکت ارتباطات سیار ایران را جبران نماید .

3 – در صورت داشتن اعتبار بیش از هزینه تبدیل سیم کارت ، مبلغ مذکور در اولین دوره صورت حساب ، به حساب بستانکاری مشترک انتقال خواهد یافت .
4 – مشترک پس از تبدیل سیم کارت همراه اول اعتباری حداقل به میزان 6 ماه امکان نقل و انتقال شماره تلفن همراه دائمی را ندارد .

قوانین تبدیل

5 – درصورت وجود هر گونه طرح مصرفی فعال با مدت زمان باقی مانده ( که حجم مصرفی آن پایان نیافته است ) . در صورتی که آن طرح با سیم کارت همراه اول دائمی مشترک قابل ارائه باشد . پس از تبدیل ، به سیم کارت همراه اول دائمی منتقل می‌ گردد . ولی اعتبار هدیه انواع شارژ اعم از شارژ فوق العاده ، جوانان و بانوان و هم چنین سرویس چتر اضطراری و جمعه های رویایی و طرح های ترکیبی دلخواه به شماره تلفن همراه دائمی منتقل نمی گردد .
6 – مشترکین دارای سیم کارت های دیتا ، درسا و انارستان ، سازمانی ، گردشگری ، زائر ، حقوقی ، همگانی و روستایی امکان تغییر به دائمی را ندارند .

7 – پس از تبدیل ، امکان تبدیل مجدد شماره تلفن همراه دائمی به اعتباری به هیچ وجه وجود ندارد . به بیان دیگر ، بازگشت نا پذیر می‌ باشد .
8 – پس از تغییر مشترک به دائمی کلیه قوانین حاکم بر مشترکین دائمی اعم از چرخه عمر سیم کارت ( سلب امتیاز ، استرداد ودیعه ، قطع و … ) بر این دسته از مشترکین نیز اجرایی می شود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.