مجله سیم کارت

مجهز شدن 20 درصد گوشی های به اینترنت 5G در سال 2020

0 39

مجهز شدن 20 درصد گوشی های به اینترنت 5G در سال 2020

در گزارشی به نقل از کارشناسان چینی،‌ در سال 2020، تقریباً 20 درصد از تمام گوشی‌های میان‌رده‌ای که در سرتاسر جهان عرضه می‌شوند، از خدمات اینترنت 5G پشتیبانی خواهند کرد

بر همین اساس اخیرا تولید تعداد گوشی‌هایی که از قابلیت 5G پشتیبانی می‌کنند رو کسترش است. علی الخصوص در کشور چین که با بهرمندی از شبکه‌ها و زیرساخت‌های لازم جهت استفاده و پشتیبانی از "اینترنت 5G" بسیار مستعد این افزایش است و البته به زودی در کشور‌های دیگر هم این اتفاق خواهد افتاد که با تامین زیرساخت های مناسب از این تکنولوژی بهرمند شوند. بنا بر گزارش سازمان تحقیقاتی محلی چین، 5 میلیون گوشی با قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G در ماه دسامبر سال گذشته به فروش رفت و این مقدار همچنان در حال افزایش است. اما پیش‌بینی می‌شود حدودا 20 درصد از گوشی‌هایی که با قیمت زیر 2000 یوان (معادل 300 دلار)، روانه بازار می‌شوند، از اینترنت 5G پشتیبانی کنند و تا سال 2021 نیز 50 درصد تمام گوشی‌های دنیا از این فناوری بهره‌مند شوند.

اکنون بسیاری از گوشی‌های 5G‌ که تولید میشود برای فروش به کشور چین عرضه می‌شوند و حتی برخی‌ها از برند های مطرح نیز انحصارا در این کشور به فروش می‌رسند. گوشی‌هایی نظیر هواوی نوا 6، شیائومی Mi 9 Pro، آنر V30 و در نهایت هم گوشی‌های vivo NEX 3 و vivo iQOO Pro، همگی از اینترنت 5G بهره می‌برند که به دلایل مختلف، در خارج از کشور چین به سختی می‌توان آن‌ها را خریداری کرد. مثلا هواوی و آنر در کشورهایی که از اینترنت 5G بهره می‌برند، نمی‌توانند خدمات گوگل را ارائه دهند و vivo هم هنوز نتوانسته محدوده فروش گوشی‌های خود را به اروپا، آمریکا یا خاورمیانه برساند.
نکته قابل توجه این است که گوشی‌هایی نظیر اوپو رینو 5G، گلکسی اس 10 5G، وان پلاس 7 پرو 5G و ZTE Axon 10 پرو 5G، از معدود گوشی‌هایی هستند که در برخی کشورهای اروپا، آمریکا، ایالات متحده عربی و بسیاری از کشور‌های دیگر که بستر اینترنت 5G در آن‌ها دیده می‌شود،مورد استقبال قرار گرفتند.
با این حال بازار رقابتی فروش گوشی‌های هوشمند به لطف پیشرفت ناگهانی فناوری و قابلیت‌های بسیار جذاب، می‌تواند در سال 2020 با رشد چشمگیری مواجه شود. هرچند که تحلیل گران در گزارشات خود  حکایت از رشدی 0.7 درصدی این فروش را توسط شرکت های مختلف دارند که با انتظاراتی که از رشد بیشتر فروش این گوشی ها میرود اندکی متفاوت است. با تمام این تفاسیر شرکت‌ها انتظار دارند بتوانند در سال 2020، 150 میلیون گوشی 5G در کشور چین به فروش برسانند که این تعداد، از گوشی‌های 4G عرضه شده در این کشور بیشتر خواهد بود.
به لطف مدیاتک و پردازنده‌های ارزان‌قیمت این شرکت که از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کنند، (Dimensity 800)، به نظر می‌رسد تا پایان سال 2020، گوشی‌های هوشمند بیشتری با قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G با محدوده قیمتی 200 دلار روانه بازار شوند. موردی که می‌تواند سامسونگ، کوالکام و هواوی را نیز در رقابت گوشی‌های میان‌رده با پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت به تکاپو بیندازد و لذا کاربران، بیشترین سود را از این مسئله ببرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.