مجله سیم کارت

مزایا و معایب ترابرد پذیری اپراتور ها

0 5,772

اپراتور های تلفن همراه در کشور برای مشترکین سیم کارت های خود امکانی را فراهم کرده اند تا بتوانند با حفظ شماره سیم کارت خود به اپراتور دیگری ترابرد داشته باشند تا بتوانند از خدمات سایر اپراتور های تلفن همراه استفاده کنند . اپراتور های همراه اول ( MCI ) ، ایرانسل و رایتل معمولا برای ترابرد هزینه ای دریافت نمی کنند ولی مجاز به دریافت هزینه برای ترابرد هستند و این مسئله به اپراتور کاربر بستگی دارد . در واقع ترابرد پذیری اپراتور ها و مشترکین مزایا و معایبی دارد که ما در این مقاله قصد داریم به آن ها بپردازیم .

مزایای ترابرد پذیری :

از مزایایی که این طرح دارد باعث می شود که رقابت میان اپراتور ها افزایش پیدا کند . این موضوع باعث کیفیت خدمات ارائه از سوی اپراتور ها می شود . یکی از مزایای دیگر ترابرد اپراتور ها این است که اگر ترابرد پذیری انجام شود ارزش “سیم کارت” کاربر از بین نخواهد رفت . یکی دیگر از مزایایی که به آن می توان اشاره کرد انتخاب اپراتور مناسب بر اساس آنتن دهی در مناطق مختلف است .

معایب ترابرد پذیری :

ترابرد پذیری برای کاربران محدودیت دارد . فقط هر کاربر سالی دو مرتبه امکان ترابرد پذیری را دارد که این موضوع یکی از معایب این طرح می باشد . زمانی که کاربر ترابرد پذیری را انجام می دهد . هم چنان در ترابرد پذیری اعتبار و بسته های فعال سیم کارت اولیه شما به سیم کارت جدید منتقل نخواهد شد . باید توجه داشته باشید که اعتبار شما مربوط به اپراتور اولیه است و منتقل نخواهد شد و طرح های اینترنتی نیز منتقل نمی شود . یکی دیگر از معایب ترابرد پذیری این است که اگر به هر دلیلی از ترابرد به اپراتور جدید پشیمان شوید شرایط انصراف محدود است . لازم است که علت پشیمانی شما ارائه و حتی ممکن است با درخواست انصراف ما موافقت نشود .

علت رد درخواست ترابرد پذیری اپراتور ها

از علت های رد درخواست ترابرد سیم کارت می تواند عدم تطابق مشخصات اعلامی با مشخصات صاحب شماره سیم کارت ، عدم پرداخت به موقع صورت حساب اولیه صادری از اپراتور فرستنده ، احراز هویت نشدن مشترک ، فعال یا فعال نبودن کمتر از سه ماه سیم کارت باشد . البته که عوامل دیگری هم در رد شدن درخواست ترابرد پذیری سیم کارت وجود دارد که باید اطلاعات آن را از اپراتور مبدا و مقصد دریافت کنید .
انجام فرآیند ترابرد فقط در ساعات اداری انجام می پذیرد ، سیستم ترابرد پذیری شماره تلفن همراه یعنی شنبه تا چهارشنبه ساعات 8 صبح تا 5 بعد از ظهر و پنج‌ شنبه‌ ها از ساعت 8 صبح تا 3 بعد از ظهر امکان‌ پذیر است . مشترک می ‌تواند درخواست خود را در ساعت ‌ها و روز های غیر اداری و ایام تعطیل نیز در پورتال اپراتور مقصد ثبت کند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.