مجله سیم کارت

مشکل اساسی در سیستم تشخیص چهره گوشی های پیکسل

0 16

مشکل اساسی در سیستم تشخیص چهره گوشی های پیکسل

با توجه به تکنولوژی روز و همچنین  گسترش استفاده از حسگرها در گوشی های هوشمند ، گوگل  از این قابلیت در گوشی های خود صرفنظر کرده است . طبق اطلاعات بدست آمده گوشی های "پیکسل 4" و همچنین "پیکسل 4 ایکس ال" ، فاقد حسگر اثر انگشت می باشند و برای احراز هویت بیومتریک صرفا متکی به سیستم تشخیص چهره هستند.

در این گوشی "گوگل" سنسورهای پیشرفته ای تعبیه شده است که در حاشیه فوقانی نمایشگر مورد استفاده قرار گرفته است.این سیستم همانند فیس آدی اپل ، دارای دقت و سرعت بسیار بالایی می باشد .

اما نکته ای که وجود دارد اینست که  سیستم مذکور دارای یک مشکل اساسی بوده  که می تواند بسیار سوال برانگیز و همچنین دردسرساز باشد و آن مربوط به سیستم تشخیص چهره می باشد. در واقع اخبار رسیده حاکی از اینست که در این نوع گوشی ها در صورت بسته بودن چشم نیز این گوشی ها آنلاک می شوند. این مشکل می تواند بسیار اساسی تلقی شود زیرا هر شخصی براحتی می تواند در صورت خواب بودن فرد نیز قادر به باز کردن گوشی فرد موردنظر نموده و به اطلاعات شخصی وی دسترسی داشته باشد. از اینرو این کمپانی درصدد است تا مشکل بوجود آمده برای سیستم تشخیص چهره را بررسی نماید زیرا هنوز معلوم نیست که چه زمانی گوگل برای رفع این مشکل تمهیداتی اندیشیده است.

مشکل اساسی در سیستم تشخیص چهره گوشی های پیکسل

در صفحه پشتیبانی پیکسل‌ 4 مستقیما به این مشکل اشاره شده و آمده: «حتی اگر چشم‌های شما بسته باشد، شخص دیگری با گرفتن گوشی به سمت چهره شما می‌تواند آن را آنلاک کند». البته باید یادآور شویم که  گوگل در همین صفحه به کاربران خود اعلام کرده است که  سیستم تشخیص چهره قابل غیرفعال شدن می باشد تا با بهره‌گیری از روش‌های دیگر آنلاک کردن گوشی امکان‌پذیر شود. این مطلب نشانگر اینست که گوگل برای بهبود تجربه کاربری و همچنین حریم خصوصی کاربران خود ارزش زیادی قائل می باشد و این روش را برای رفع نگرانی کاربران خود جهت نقض حریم خصوصی خود توصیه  نموده است.

در نهایت باید خاطرنشان کنیم که  گوگل برای رفع این مشکل قصد دارد یک آپدیت نرم افزاری ارائه نماید تا مشکل بوجود آمده هر چه سریعتر برطرف شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.