مجله سیم کارت

هر آنچه که درباره انواع سیم کارت ها باید بدانید

0 1,620

 

هر آنچه که درباره انواع سیم کارت ها باید بدانید

 

در واقع با ظهور تکنولوژی در عصر جدید و ورود سیم کارت ها به عرصه تولید و عجین شدن آنها با زندگی روزانه بشریت ، تغییرات اساسی در نوع زندگی هر فردی پدیدار شد . سیم کارت نانو و سیم کارت میکرو از انواع سیم کارت ها هستند . تا جایی که امروز به ندرت می توانید کسی را پیدا کنید که از سیم کارت استفاده نکند. در واقع با پیدایش “همراه اول”  بعنوان اولین اپراتور ایرانی ، کاربران به خرید سیم کارت همراه اول دائمی هجوم آوردند و علاقه مندی افراد به این تکنولوژی موجب شد تا اپراتورهای دیگری نیز پا به عرصه فعالیت بگذارند.

اپراتور “ایرانسل” بعنوان دومین اپراتور ایرانی وارد این حوزه ی فعالیت شد . این اپراتور با ارائه مناسب  قیمت گذاری سیم کارت خود موفق شد در کوتاه ترین مدت نام آوازه ای برای خود رقم بزند . به گونه ای که بیشتر افراد تمایل به خرید خط ایرانسل ( irancell ) با قیمت مناسب را در سرلوحه برنامه سیم کارتی خود قرار دادند.

بنابراین  با مقدمه مطرح شده و هم چنین با توجه به اهمیت بیش از حد سیم کارت ها در دنیای امروزی و کاربرد آنها در زندگی روزانه بشر امروزی، قصد داریم در این مقاله نگاهی کلی و اجمالی به بررسی سیم کارت ها داشته باشیم. از اینرو پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سیم‌کارت‌‌های مینی

با توجه به ارتباط تنگاتنگ بین سیم کارت ها و گوشی های تلفن همراه ، اکثر گوشی‌ هایی که تا حداقل چهار سال پیش به بازار عرضه شدند . از سیم‌کارت‌‌ های مینی برخوردار بودند و در حقیقت  گوشی‌ Galaxy S سامسونگ که در سال 2009 معرفی شد . یکی از نخستین گوشی‌هایی بود که از سیم‌کارت مینی پشتیبانی می‌کرد.

سیم‌کارت‌های میکرو

سیم کارت های میکرو نوع دیگری از سیم کارت ها می باشند که کمپانی اپل برای نخستین بار موفق شد تا گوشی های مبتنی بر سیم‌کارت‌های میکرو را در بازار عرضه نماید . ایفون 4 بعنوان نخستین گوشی کمپانی اپل می باشد که با سیم‌کارت میکرو روانه بازار شد. این گوشی سال 2010 معرفی شد و پس از آن سایر تولیدکنندگان اقدام به معرفی گوشی‌هایی با این نوع سیم‌کارت کردند.

بهتر است بدانید که سری گوشی‌های Galaxy Note سامسونگ که همراه قلم به بازار عرضه شدند . از سیم‌کارت میکرو پشتیبانی می‌کنند.

هر آنچه که درباره انواع سیم کارت ها باید بدانید

سیم‌کارت‌ های نانو

باز هم اپل را می‌توان در عرضه گوشی‌هایی با پشتیبانی از سیم‌کارت نانو پیشرو دانست . سیم کارت های نانو نوع دیگری از سیم کارت های هستند که در سال 2012 و با عرضه گوشی ایفون 5 از سمت کمپانی اپل ، ظهور کردند. البته بهتر است بدانید که تعداد گوشی‌هایی که از سیم‌کارت نانو پشتیبانی می‌کنند بسیار حدود می باشند.

سایز سیم کارت های مختلف

لازم به ذکر است که سیم کارت هایی که موقع خرید تحویل میگیرید بعنوان مینی سیم کارت یا سیم کارت استاندارد شناخته می شوند .کوچیک ترین این سیم کارت ها نیز با عنوان مایکرو سیم کارت یا همون میکرو سیم کارت می باشد . در نهایت کوچیکتر از سیم کارت میکرو نیز نانو سیم کارت وجود دارد.

سایز انواع سیم کارت به میلی متر

نکاتی درباره سایز سیم کارت ها وجود دارد که پیشنهاد می کنیم به دقت به بررسی آن بپردازید.بعنوان مثال اگر می خواهید سیم کارت معمولی رو به نانو سیم کارت پانچ کنید ، به جای اینکه دقیق 8.8 و 12.3 میلی متر بگیرید ، یه میلی متر بیشتر بگیرید که اگه بنا به هر دلیلی اشتباه کردید جای برگشت وجود داشته باشد .در این بخش بهتر است روی سیم کارت رو علامت گذاری کرده ودر نهایت با قیچی آن را ببرید .

بریدن سیم کارت

بریدن سیم کارت نیز یکی از حساس ترین موارد می باشد. از اینرو اکیدا توصیه می کنم که اینکار را به افرادی بسپارید که در این مورد حرفه ای بوده و به بریدن سیم کارت آشنایی دارند. بنابراین برای پانج سیم کارت خود از افراد متبحر در این عرصه کمک بگیرید تا متحمل هزینه راه اندازی مجدد سیم کارت نباشید.

هر آنچه که درباره انواع سیم کارت ها باید بدانیددر انتها نکته ای که بسیارحائز اهمیت می باشد اینست که تا جایی که امکان دارد دستگاه پانچ سیم کارت عمل پانچ رو انجام بدید . قالب پلاستیکی باقی مانده در دست تان بماند که درصورتی که بعدا تمایل داشتید تا سیم کارت را در یک گوشی دیگر که مجهز به جایگذاری سیم کارت معمولی است ، بتوانید براحتی از آن استفاده نمائید. لازم به ذکر است که تعدادی نگه دارنده سیم کارت ( به انگلیسی Sim Tray ) در بازار وجود دارد . مخصوص همین کار ساخته شده است و با قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ارائه می شود. این نگهدارنده ها قادر به  نگهداری از نانو سیم کارت و مایکرو سیم کارت می باشد و در دو سایز مختلف تشکیل شده است.

در انتها پیشنهاد می کنیم جهت بهره مندی از اخبار روز سیم کارت و اپراتورها و همچنین اخبار روز تکنولوژی با سایت سیم کارت در تماس باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.