مجله سیم کارت

همراه اول به گمانه زنی های مربوط به این اپراتور پاسخ داد

0 41

همراه اول به گمانه زنی های مربوط به این اپراتور پاسخ داد

هم اکنون خبرهای جدیدی از همراه اول شنیده می شود که اندکی سوال برانگیز می باشد.همراه اول با ارائه سیم کارت 0912 و همچنین سیم کارت همراه اول رند به عنوان یکی از قویترین اپراتورها به حساب می آید.

 پروژه اعتباردهی همراه اول که درسال ٩٧ به مرحله  اجرا درآمد که مبنی بر این بود که مشترکین  سیم کارت همراه اول می‌‏توانند با شماره گیری ٭١3٭١١٧# از اعتباری که نزد همراه اول دارند، با خبر شوند.

در واقع با توجه به اینکه بسیاری از مشترکین همراه اول بسیار خوش حساب بوده  و دارای مصارف بالایی هستند ، از اینرو این اپراتور تصمیم  گرفته است تا به سبب این طرح و در صورت مصرف بالا مشترکین خوش حساب، مشکل قطعی میان دوره برای آنها شامل نشودالبته ناگفته نماند که مشترک باید از قبل و جهت برخورداری از این طرح، این اعتبار را فعال نماید.

در طی این خبر شبهاتی از سمت افراد مختلف مطرح شد که موجب شد تا اپراتور "همراه اول" در این باره شفاف سازی نماید. شاهین آرپناهی، مدیرکل ارتباطات همراه اول در گفتگوی اعلام کردند که با اعمال کد و شماره اعلان شده فرد می تواند سقف مصرف میان دوره خود را تماشا کند. وی ادامه دادند که : دو نوع قطعی خط همراه اول وجود دارد یکی مربوط به عدم پرداخت بدهی است و دیگری نوعی قطعی میان دوره است که به مشترکین با مصرف بالا مربوط می‌‏شود.

 در واقع تا سال گذشته مشترکین در صورتی که میزان مصرف یا همان بدهی‌شان به سقف مشخصی می‌رسید، فارغ از ‏اینکه زمان سررسید قبض آنها فرا رسیده یا نه با قطعی مواجه می‌شدند و تا زمان تسویه حساب ارتباط آنها برقرار نمی‌شد، اما ‏حالا با روش اعتباردهی جدید هر مشترک بسته به میزان اعتباری که دارد می‌تواند از خدمات خط استفاده کند و این رقم برای ‏همه یکسان نیست.

این روش در تمام دنیا اعمال می شود و فاکتورهای خاصی برای محاسبه آن وجود دارد. فاکتورهایی مانند میانگین مصرف مشترک، نحوه پرداخت او، ‏دفعات قطعی خط به علت بدهی، تسریع در پرداخت و…

آرپناهی به تمام شبهات در این مورد مبنی بر ودیعه در نظر گرفته شده برای این طرح پاسخ داد و به تمام گمانه زنی ها در این مورد پاسخ داد و اعلام کرد که هر مشترک هنگام خرید سیم کارت ودیعه‌ای بین ٤3 تا ١٩٢ ‏هزار تومان پرداخت می‌کند که این اعتبار اولیه استفاده از خدمات همراه اول است و ارتباطی با این موضوع ندارد. اساساً منطق ‏استفاده از سیم کارت دائمی همین است که شما ابتدا مبلغی را به‌عنوان اعتبار پرداخت می‌کنید، اما بعدتر می‌توانید بیشتر از آن ‏ودیعه اولیه هم به صورت اعتباری مصرف کنید و بعد قبض آن را بپردازید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.