مجله سیم کارت

همراه اول 28 ساله شد

0 175

نوزده مرداد ماه سال 1373 نخستین مرحله فناوری تلفن همراه در ایران با واگذاری 4 سیم کارت به نهاد ریاست جمهوری کار خود را آغاز کرد . عرضه رسمی سیم کارت همراه اول از این تاریخ به صورت رسمی آغاز شد . 19 مرداد ماه 1401 فناوری تلفن همراه در کشور 28 ساله شد .
نخستین مرحله از راه اندازی فناوری تلفن همراه در سال 1373 با 24 سایت BTS . و با ظرفیت سازی برای 9200 شماره در شهر تهران با مسوولیت امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران آغاز شد .

همراه اول 28 ساله شد

با جدی شدن خصوصى سازى صنعت مخابرات كشور، همراه اول با درك اقتضائات جديد بازار رقابت، از سال ۱۳۸۶ فعاليت خود را با نام تجارى «همراه اول» ادامه داد . همچنین عرضه پنج درصد سهام همراه اول در 28 آذر سال ۱۳۸۹ در فرابورس، اقدام دیگری بود که در تاریخچه ارتباطی کشور ثبت شد . نماد «همراه» نیز در 29 مرداد 1392 رسما به بازار بورس کشور راه یافت . بر روی تابلوی معاملات بازار سرمایه قرار گرفت.

 سیم کارت همراه اول

اپراتور اول تلفن همراه ایران را با واگذاری بیش از 100 میلیون سیم کارت همراه اول دائمی و اعتباری . در جایگاه نخست اپراتورهای خاورمیانه نیز قرار دارد .

همراه اول ( MCI ) به زعم جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان ناظر و سیاست گذار عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور که مربوط به سه ماهه ابتدایی سال 1401 است . حدود 68 هزار سایت فعال ارتباطی مبتنی بر تکنولوژی های 4G، 3G و 2G در کشور دارد.

بیش از 82 هزار و 146 کیلومتر از جاده های کشور نیز هم اکنون زیر چتر امواج رادیویی این اپراتور قرار دارد .

اپراتور همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور است . همچنین علاوه بر پرچمداری توسعه جدیدترین تکنولوژی های ارتباطی و در اختیار داشتن بالاترین رکورد سرعت 5G در کشور، حدود 52 میلیون مشترک 4G و 3G دارد . که حدود 45 میلیون اشتراک به مشترکان 4G مربوط است . این اپراتور توانست در سال 1400 در زمینه «مصرف دیتا» به رکورد 5574 پتابایت برسد . که نسبت به سال قبل آن، رشد 44 درصدی را نشان می دهد . همچنین رکورد ترافیک دیتای روزانه همراه اول نیز به 19.2 پتابایت رسید که با احتساب ترافیک مبین نت به بیش از 20 پتابایت برای نخستین بار در کشور رسیده است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.