مجله سیم کارت

هوشمندسازی مدارس روستایی توسط ایرانسل

0 160

ایرانسل اولین و برترین اپراتور دیجیتال در ایران است . در جهت پیشرفت و آبادانی حوزه مخابرات و خدمات ارتباطات کشور اقدامات زیادی را ارائه کرده اس)ت . ایرانسل در اقدامی جدید از مدرسه ایرانسل در خوزستان رونمایی کرد و این مدرسه افتتاح شد . و حالا “ایرانسل” در اقدامی جدید مدارس تعداد زیادی از روستا ها را مجهز به اینترنت پر سرعت کرد . و هوشمندسازی مدارس روستایی را آغاز کرد . با توجه به آغاز سال تحصیلی 99 و لزوم برگزاری کلاس های آموزشی به صورت آنلاین به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا ، اینترنت پر سرعت برای قشر محصل کشور به معضلی بزرگ تبدیل شد .

در این راستا تمامی اپراتور ها برای مشترکین خود که سیم کارت آن اپراتور را دارند . دسترسی به برنامه های آموزشی مثل اپلیکیشن شاد را رایگان کرده اند . اپراتور ها در جهت حمایت از معلمان ، برای آن ها اینترنت هدیه رایگان در نظر گرفتند . حالا اپراتور ایرانسل در راستای مسئولیت اجتماعی خود و در جهت حمایت از دانش آموزان مناطق محروم تعداد زیادی از مدارس روستا ها محروم را مجهز به اینترنت پر سرعت کرده است .

هوشمندسازی مدارس روستایی

این اقدام در قالب پروژۀ « هوشمند سازی مدارس کشور » وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، 1363 مدرسه روستایی را به اینترنت پر سرعت مجهز کرد . این پروژه ، دوشنبه توسط رئیس‌ جمهوری افتتاح می‌ شود . اپراتور ایرانسل که اولین اپراتور دیجیتال ایران است . در قالب این پروژه ، 13636 مدرسه را مجهز به اینترنت پر سرعت کرد و این اقدام را با نصب و راه اندازی مودم و ارائه سیم کارت ایرانسل و بسته اینترنت البته اینترنت پر سرعت ارائه کرده است .

از این تعداد ، 6573 مدرسه روستایی ، به طور مستقیم توسط ایرانسل و 7063 مدرسه روستایی نیز با برون ‌سپاریِ ایرانسل به شرکت « های‌ وب » انجام شد . بر این اساس ، از میان 38067 مدرسۀ روستایی . 136363 مدرسه توسط ایرانسل . 4482 مدرسه توسط همراه‌ اول و 19949 مدرسه نیز از طریق اینترنت ثابت شرکت مخابرات ایران ، به شبکۀ اینترنت دسترسی پیدا کرده ‌اند . تعداد 38333 مدرسۀ شهری نیز ، از طریق اینترنت ثابت شرکت مخابرات ایران ، به شبکۀ اینترنت متصل شدند . به گزارش روابط عمومی ایرانسل ، این پروژه برای گسترش دسترسی به اینترنت پر سرعت در مدارس روستایی و شهری . با حمایت مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با استفاده از سهم پروژۀ « خدمات عمومی اجباری » یا USO ( Universal Services Obligation ) از درآمد اپراتور ها ، اجرا شد . تا عدالت ارتباطی مد نظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق شود .

مراسم افتتاح پروژه هوشمند سازی مدارس

مراسم افتتاح پروژه هوشمند سازی مدارس در روز دوشنبه 14 مهر ماه 1399 توسط رئیس جمهور افتتاح شد . مجموعۀ « شبکۀ دانا » به عنوان ارائه ‌دهندۀ جامع و غیر انحصاری خدمات آموزشی دانش آموزی ، آغاز به کار خواهد کرد . « دانا پلاس » ایرانسل ( irancell ) نیز به‌ عنوان یکی از پلتفرم‌ های اصلی ارائه‌ دهندۀ خدمات آموزشی در شبکۀ دانا ، معرفی می‌ شود .

در این مراسم آنلاین ، مهندس محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، جزئیات پروژۀ هوشمند سازی مدارس کشور را تشریح و حجت‌ الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی ، رئیس‌ جمهوری، این پروژه را افتتاح می ‌کند . هم چنین ارتباط زنده‌ ای نیز با مدرسۀ « محمد علی برادران » ، در روستای شمه‌ سر ، واقع در شهر کنارک استان سیستان و بلوچستان . به عنوان نمونه‌ ای از مدارس روستایی این پروژه ، با حضور دکتر امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ، برقرار می‌ شود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.