مجله سیم کارت

پنجمین سایت 5G همراه اول در قم

0 630

اپراتور همراه اول به عنوان اولین و بزرگ ترین اپراتور در کشور پنجمین سایت فناوری نسل پنجم خود را در قم افتتاح کرد . همراه اول بعد از ایرانسل دومین اپراتور ارائه دهنده فناوری نسل پنجم در ایران است . به تازگی اعلام کرده است که پنجمین سایت 5G همراه اول را در استان قم بهره برداری می کند . به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران ، همراه اول در صبح روز سه شنبه 26 اسفند ماه 1399 . پنجمین سایت نسل پنجم همراه خود را با حضور استاندار و نمایندگان استان قم و جمعی از مدیران همراه اول به بهره برداری رساند .

پنجمین سایت 5G همراه اول

همراه اول که از اپراتور های بزرگ کشور است . از سال 1395 مطالعه و پژوهش روی فناوری نسل پنجم تلفن همراه را آغاز کرده است . با استفاده از توان داخلی شامل تیم های فنی اپراتور و شرکت های ایرانی ، فرآیند بومی سازی این فناوری ( نسل پنجم ) را  پیش برده است . دهم اسفند ماه و هم زمان با بهره برداری از نخستین سایت 5G تهران است . سومین سایت این اپراتور در کشور توانست بالا ترین رکورد سرعت اینترنت ایران را به ثبت رساند .

چهارمین سایت نسل 5

چهارمین سایت 5G همراه اول نیز 23 اسفند با توجه به اهمیت جایگاه علم و دانش ، در مجموعه باغ کتاب تهران با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید . دلیل انتخاب استان قم برای این مرحله از راه اندازی سایت های 5G به عنوان مرکزیت حوزه های علمیه کشور ، تقویت نشر معارف دینی با تکیه بر پتانسیل فناوری های نوین است . در واقع نخستین و بزرگ ترین اپراتور تلفن همراه کشور با بهره برداری رسمی از 5G روی شبکه واقعی برای اولین بار در کشور . توانست به سرعت 3.633 گیگا بیت بر ثانیه دست یابد که تا پیش از آن بی سابقه بود .

حال با توجه به تسلط کامل متخصصان همراه اول ( MCI ) بر فناوری 5G، قطار توسعه این تکنولوژی با سرعتی بالا تر وارد ایستگاه های دیگر می شود . فردا نیز قرار است سایت نسل پنجمی همراه اول در استان قم زیر بار رود . با احتساب دو سایت در مشهد مقدس ، یک سایت در برج ستاره ونک تهران و یک سایت هم در باغ کتاب تهران که مورد بهره برداری رسمی قرار گرفتند . با بهره برداری فردا تعداد سایت های فعال 5G “همراه اول” به پنج مورد می رسد . این در حالی است که برنامه توسعه این نسل از تکنولوژی در دیگر نقاط کشور نیز طراحی و برنامه ریزی و به مرور دیگر نقاط نیز وارد مدار سرویس دهی می شوند .

سریع ترین شبکه 5G

مشترکانی که علاقه مند به استفاده از سریع ترین شبکه 5G کشور هستند . در صورت داشتن گوشی 5G می توانند در نقاط تحت پوشش ، از جدید ترین و سریع ترین اینترنت جهان بهره مند شوند . اما در صورتی که گوشی نسل 5 ندارند . می توانند از طریق مودم و سرویس وای فای به شبکه همراه اول متصل و از مزایای این فناوری بهره مند شوند .

همراه اول ضمن توجه به ماهیت این تکنولوژی و تلاش های گسترده در فرآیند بومی سازی ، از کاربرد های اصلی 5G نیز غافل نبوده ست . برای نخستین بار در کشور دموی دو یوزکیس « واقعیت مجازی » و « تست گیمینگ » را در برابر اصحاب رسانه و گیمرها به نمایش گذاشت که کیفیت اجرا مورد تأیید آنان قرار گرفت .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.