مجله سیم کارت

کسب جایگاه اول بازار توسط هواوی !

0 40

" هواوی " در لیست سیاه ایالت متحده قرار دارد و این غول ارتباطات چینی در لیست سیاه آمریکا قرار دارد و به همین علت نمی تواند از تکنولوژی های آمریکایی استفاده کند و هواوی نیز صد ها کارگر آمریکایی خود را از شرکت هواوی اخراج کرده است . این لیست سیاه باعث ده شرکت های آمریکایی نتوانند تجهیزات خود را به هواوی بفروشند . در وراقع شرکت هواوی و 70 زیر مجموعه آن را در لیست سیاه خود قرار می‌دهد . این اقدام باعث می‌شود این شرکت نتواند بدون تائیدیه‌ های دولتی ، هیچ تجهیز  یا تکنولوژی را از آمریکا به دست بیاورد.
با تمام این اتفاقات هواوی در سال گذشته موفق شد فروش گوشی های خود را افزایش دهد یعنی بعد از " سامسونگ " دومین مقام را در بازار جهانی موبایل دارد ، هواوی حتی میخاست سامسونگ را نیز پشت سر بگذارد و به مقام اول در ین حوزه دست پیدا کند لی با این اقدام ایالت متحده آمحریکا برنامه این شرکت دست خوش تغییراتی شد و این مجموعه بزرگ دچار مشکلاتی شد ولی هنوز هم امیدوار است که بتواند سامسونگ را پشت سر بگذارد و بتواند جایگاه آن را از آن خود کند .
یکی دیگر از اثراتی که قرار گرفتن در لیست سیاه بر روی هواوی داشته است ممنوعیت استفاده از سرویس های گوگل است که به این علت دست یابی به اپلیکیشن گوگل نظیر پلی استور ، جیمیل ، گوگل مپ و سایر موارد غیر ممکن شود البته این موضوع برای شرکت هواوی از اهمیت زیادی برخوردار نیست زیرا این اکلیکیشن ها در چین فیلتر هستند و به این علت است که این مسئله برای هواوی اهمیت زیادی ندارد ، ولی این موضوع تاثیر خود را در فروش گوشی های هواوی داشته است و باعث شده است فروش این گوشی کاهش پیدا کند و هم چنان بی تاثیر نباشد .البته به نظر نمی رسد که دولت ترامپ بخواهد تحریم های خود را علیه این شرکت چینی ( هواوی ) بردارد و با این حال مشخص نیست که شرکت هواوی چگونه می خواهد اهداف خود را تحقق بخشد و آن ها را عملی کند .
هواوی اعلام کرده است که به جای استفاده از سرویس های گوگل از نسخه اندروید به همراه اپ ستور  اپ گالری استفاده می کند و می شود گفت که علت پیشی گرفتن خود از سامسونگ را این میداند که این اپ استور را به محیطی امن برای کاربران تبدیل کند . در ادامه هواوی تاکید کرده است که برخلاف بسیاری از شرکت ها ، داده های شخصی کاربران خود را برای تبلیغات و دیگر کارها مورد سو استفاده قرار نمی دهد و معتقد است که در زمینه اپلیکیشن های حاوی بد افزار از گوگل بهتر کار خواهد کرد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.