مجله سیم کارت

آمریکا هواوی را از لیست سیاه خود خارج می کند.

0 30

آمریکا هواوی را از لیست سیاه خود خارج می کند.

یک خبر جدید از کمپانی "هواوی" و تحریم های اعمال شده بر این کشور چینی.

خبرهای جدید حاکی از اینست که امریکا تصمیم گرفته است هواوی را از لیست سیاه خود خارج کند.همانطور که می دانید چندماه پیش دولت امریکا،کمپانی چینی هواوی را به  اتهام جاسوسی تحریم کرد که بدین واسطه هواوی متحمل ضررهای هنگفتی شد.

در طی همین راستا و به موجب این تحریم امریکا تمام شرکتها و کمپانی های امریکایی را ازانجام هرگونه همکاری و تجارت  با هواوی منع می کرد.یکی از پیامدهای سنگینی که بواسطه ی این تحریم متحمل هواوی شد عدم اجازه ی هواوی برای استفاده از سیستم عامل اندروید بود که هواوی مجبور شد ازسیستم عامل جدید و مخصوص خود رونمائی کند.که این سیستم عامل با چون و چراهای زیادی همراه شد.

هم اکنون اخبار متعددی منتشر شده است که همگی از اقدام جدید امریکا، برای خارج کردن هواوی از لیست سیاه خبر می دهند.به احتمال خیلی زیاد لغو تحریم تا یک ماه آینده عملی خواهد شد و بدینوسیله تمام کمپانی های امریکا اجازه همکاری و تجارت با این کمپانی را خواهند داشت.

آمریکا هواوی را از لیست سیاه خود خارج می کند.

اساسی تریم مشکلی که هواوی با آن درگیر می باشد فراهم کردن تدارکات مربوط به زیرساخت های "اینترنت5G" برای اپراتورهای امریکایی می باشد و اینکه هنوز این کمپانی چینی بطور کامل تبرئه نشده است.بنابراین تصور می شود استراق سمع  فعلا برای نهادهای چینی اعمال شود.

ناگفته نماند که هواوی به این شرایط معترض بوده و از امریکا می خواهد تا تحریم های اعمال شده به این کمپانی را بطور کامل بردارد و موافق با برداشت این تحریم ها در حالت موقت نیست.این کمپانی این تحریم ها را کاملا ناعادلانه دانسته و به دفعات اعلام کرده است که هیچ خطری برای ایالات متحده نداشته و نخواهد داشت.

با این حال تا یکماه آینده باید منتظر روابط  جدید بین هواوی و ابالات متحده بمانیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.