مجله سیم کارت

آنلاک کردن گوشی با استفاده از اثرانگشت روی لیوان

0 39

آنلاک کردن گوشی با استفاده از اثرانگشت روی لیوان

یکی از معظلاتی که همیشه اهالی تکنولوژی از آن هراس دارند مربوط به هکرها می باشد. در همین راستا گروهی از هکرهای شاغل در شرکت Tencent، از ترفندی جدید سخن به میان آوردند که با این کار اقدام به آنلاک کردن گوشی های افراد بسیاری نمود.این گروه در طی خبری اعلام کردند که با ترفند جدید قادر هستند تا با استفاده از اثرانگشت ثبت شده روی لیوان  براحتی می توانند گوشی فرد موردنظر را آنلاک کرده و در آن نفوذ نمایند.

روش کار به این شکل می باشد که هکرها باید در ابتدا با استفاده از اپلیکیشن توسعه یافته ، اثر انگشت ثبت شده بر روی لیوان را بازیابی کرده و اقدام به آنلاک کردن و نفوذ در "گوشی هوشمند" مربوطه می شوند. هکرها از این طریق موفق به نفوذ به سه گوشی مختلف شده اند. لازم به ذکر است که تاکنون جزئیات دقیقی از این اپلیکیشن منتشر نشده است. اما طبق گزارشات بدست آمده این اپلیکیشن قادر است  بر سه نوع حسگر اثرانگشت فیزیکی ، اپتیکال و فراصوت اثر بگذارد.

این تیم هکرها برای کشف این روش روزها و ماه ها متداول در تلاش بوده اند و سرانجام موفق به این کار شده اند. از اینرو و طبق اعلام این گروه، افرادی که نگران نفوذ هکرها به گوشی خود هستند باید بسیار هوشیارانه عمل کرده و تمام جوانب احتیاط را بسنجند. این افراد باید مراقب باشند در هیچ مواردی اثرانگشتی از خود بجای نگذارند و در صورت اطمینان بهتر است تا از دستکش استفاده نمایند ، تا دچار مشکلات احتمالی در اینباره نشوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.