مجله سیم کارت

اتحاد گوگل و اپل برای مبارزه با کرونا

0 26

دو مجموعه بزرگ اپل و گوگل خبر دادند که اقداماتی برای مبارزه با کرونا دارند و از اتحاد خود خبر دادند و اعلام کرده اند که مهندسین و کارمندان این دو شرکت سخت مشغول فعالیت روی این پروژه هستند و به احتمال زیاد تا ماه های آینده این سیستم اجرایی می شود و اعلام کرده اند که برای جلوگیری از شیوع و گستردگی این ویروس تمام تلاش خود را به کار می گیرند . این دو شرکت قرار است با همکاری هم برای شناسایی افراد آلوده به ویروس دست به اقداماتی بزنند . شاید تا به اینجا برای هر کسی جای سوال باشد که این دومجموعه برگ به چه شکل می خواهند جلوی شیوع این بیماری را بگیرند که ما در این مقاله می خواهیم به این موضوع  بپرازیم :
در 10 آوریل این دو شرکت به صورت رسمی این خبر را اعلام کردند و برای این کار در سیستم عامل های اندروید و ios ویژگی هایی برای ردیابی تماس کاربران تعبیه خواهد شد و قرار است با قابلیتی با عنوان ردیابی تماس موقعیت مکانی افراد آلوده به ویروس کرونا را در اختیار اپلیکیشن هایی که این سیستم را پشتیبانی می کند قرار دهد .
"اپل" و" گوگل" این کار را با اطلاع رسانی در مورد تماس با افرادی که در تست کرونا جواب مثبت گرفته اند انجام می دهد . با این شیوه تماس های فرد آلوده ردیابی می شود و افرادی که با این شخص آلوده برخورد داشته اند شناسایی و پیگیری می شود . و اپل و گوگل در صورت برخورد با چنین فردی ، سریعا این موضوع را به افراد مورد نظر اطلاع می دهد تا آن ها بتوانند اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند .
با این اندروید و ios از لحاظ ساختاری تفاوت های زیاد و گسترده ای با هم دارند و به این علت اتحاد و یکپارچه شدن این دو برای انجام چنین کاری بسیار کار پیچیده ای می باشد و اصلا کار راحتی نیست به همین علت هر دو در تلاش هستند که در این بین و در این سیستم حریم خصوصی کاربران خود را به خطر نیندازند .و در این جا باید به این نکته اشاره کنیم که کاربران نگران این نباشند که چنین سیستمی ممکن است  که حریم خصوصی آن ها را به خطر بیاندازند ، زیرا این سیستم کاملا اختیاری است و در صورتی که کاربر اجازه صادر کند این سیستم شروع به کار می کند یعنی تنها در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید مجوز انتشار این موضوع را داشته باشید و اینکه سرور ها اطلاعات شخصی شما را ذخیر نمیکنند و ان ها فقط اطلاعات کافی برای پخش داده به افراد موردنظر هستند و این داده‌ها به مدت فقط 14 روز ذخیره می کنند ..
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.