مجله سیم کارت

احتمال تعطیلی بخش موبایل شرکت سونی تا سال2021

0 48

سونی در حال سپری کردن روزهای سخت کاری خود می باشد و طبق پیش بینی های صورت گرفته سونی در سه‌ماهه آخر سال 2019 به تعداد بسیار پایین گوشی‌های هوشمند ارسال کرد.

یک سال پیش”سونی” 10 میلیون نسخه فروش گوشی هوشمند برای سال مالی اواخر مارس2019 را پیش‌بینی کرد. که این پیش بینی ها با کاهش عدیده ی فروش گوشی های هوشمند این مجموعه در سه ماهه اخر سال 2019 گردید.و این کمپانی را با خطر ورشکستگی روبرو کرد.ماه‌ها بعد، این رقم به 9 میلیون و سپس به 7 میلیون کاهش یافت.در ماه ژانویه، یک بازبینی دیگرانجام شد و این رقم را به 6.5 میلیون گوشی تقلیل یافت.

احتمال تعطیلی بخش موبایل شرکت سونی تا سال2021

در واقع آمار ها توسط سایت Xperia حاکی از آن است که این کمپانی خیلی پایینتر از حداقل پیش بینی های خود  فروش داشت که این میزان در نوع خود بی سابقه می باشد.

حائز اهمیت است که بدانیم سونی در سال 2014 نزدیک به 40 میلیون گوشی هوشمند فروخت که به نوبه خود جای تقدیر داشت . اما گزارش های اخیر ، خبر از اوضاع نامناسب این شرکت در فروش گوشی های هوشمند می دهد. این کمپانی بین ماه های مارس و ژوئن 2018 تنها 2 میلیون گوشی هوشمند فروخت اما این رقم روز به روز کمتر شد و در ماه اکتبر به 1.6 میلیون دستگاه کاهش یافت .

همزمان با عرضه XperiaXZ3 و شروع کریسمس در ماههای پایانی سال 2018سونی شاهد افزایش چشمگیر فروش گوشی های هوشمند خود بخصوص سری اکسپریا خود شد. با این حال طبق آمار سونی تنها توانست 1.8 میلیون دستگاه را به بازار عرضه کرده و به فروش برساند. اما موضوع تاسف بار این است که  امسال وضعیت سونی از سال قبل نیز بدتر شد . در طول سه ماه اول 2019 باوجود تولید چند گوشی هوشمند جدید تنها تعداد 1.1 میلیون را به فروش رساند .

ضررهای تحمیلی به شرکت سونی بالغ بر 97 میلیارد ین ،معادل 869 میلیون دلار بوده که این شرکت امیدوار است . با تعدیل نیروهای خود و دیگر اقدامات هزینه های عملیاتی خود را تا 50 درصد کاهش دهد.

با این حال سونی امیدوار است تا سال 2020 بتواند 5 میلیون گوشی هوشمند به فروش برساند . اما نظر کارشناسان اقتصادی کاملا مخالف با نظر این کمپانی بوده . آنها هشدار دادند که با توجه به وضعیت نامناسب بازار احتمال تعطیلی بخش موبایل این شرکت تا سال 2021 دور از ذهن نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.