مجله سیم کارت

ارائه فناوری 5G در 59 کشور

0 55

اپراتور ایرانسل در ایران به عنوان اولین و بزرگ ترین اپراتور دیجیتال است ، اپراتور "ایرانسل" در مراسم پایانی سومین سمپوزم مخابرات اعلام کرد  که در حال حاضر 118 اپراتور  5G  را در شبکه خود مستقر کرده اند .
به گزارش روابط عمومی ایرانسل در این مراسم تمان پژوهش گران کشور های مختلف ، آخرین یافته های خود را در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات و حوزه ارتباطات بی سیم نوری و موج میلی متری با یکدیگر به اشتراک گذاشتند .این روز ها با توجه به همه گیری ویروس کرونا ، نقش ارتباطات در زندگی روزمره ما بیش از پیش قابل لمس است . مدیر عامل ایرانسل ، دکتر بیژن عباسی آرند طی سخنانی در مرااسم پایانی اعلام کرد : فناوری  5G جهش جدیدی از پیشرفت فناوری را به بشر نشان داده است و فناوری  5G  کیفیت زندگی روزمره ما را ارتقا می دهد .
مدیر عامل ایرانسل در ادامه افزود : سهم ایرانسل در ایجاد فناوری  5G در ایران در دو دسته قرار دارد که دسته اول ایرانسل به عنوان فعال کنند فناوری و دسته دوم ایرانسل به عنوان یک نهاد تحقیق و توسعه است و ایرانسل با ایجاد مجموعه ایرانسل لبز مشغول تحقیق روی نمونه اولیه مودم های  5G  است و احتما می رود که تا دسامبر 2020 ان مودم ها آماده شوند . مجموعه ایرانسل چندین پروژه دیگر در دستور کار خود در رابطه با شبکه نسل پنج دارد و هم چنین برای انجام پژوهش در زمینه نسل 5 و نسل 6 تلفن همراه در حال همکاری با مراکز پژوهشی و دانشگاه ها می باشد . البته ایرانسل در تهران تا کنون سه سایت  5G راه اندازی کرده است و این انتظار را دارد با در دست داشتن کلید  5G رسیدن به دنیای کاملا دیجیتالی نزدیک تر از هر زمان دیگر خواهد بود . مدیر عامل ایرانسل گفت : تخمین زده می‌ شود که سهم بازار جهانی فناوری 5G در سال 2020 به 5.5 میلیارد دلار و در سال 2026 ، به حدود 668 میلیارد دلار برسد و سهم آسیا و اقیانوسیه ، 329 میلیارد دلار باشد . گزارش ها حاکی از آن است که 397 اپراتور در 129 کشور جهان ، در فناوری 5G سرمایه‌ گذاری کرده ‌اند . 118 اپراتور در 59 کشور نیز ، در حال حاضر 5G را در شبکۀ خود مستقر کرده ‌اند . وی با اشاره به سیر تحول 5G در سراسر جهان از سال 2017 و پیش‌ بینی انجام شده برای سال‌ های آینده گفت : تخمین زده می‌ شود که در سال 2035 ، فروش جهانی چندین صنعت فعال شده توسط 5G، در حدود 13.2 تریلیون دلار ، 5 درصد از تولید واقعی جهانی باشد . هم چنین پیش‌ بینی می ‌شود که زنجیرۀ ارزش 5G در همان سال ، حدود 22.3 میلیون شغل در سراسر جهان ایجاد کند .
دانشیار دانشکدۀ مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت ‌مدرس ، اهداف 5G را بسیار جسورانه دانست و با اشاره به سه سناریوی اصلی کاربرد که برای این فناوری تعریف شده ، برخی از موارد استفادۀ نسل پنجم ارتباطات ‌همراه را دسترسی بی ‌سیم ثابت ، نظارت تصویری ، تجزیه و تحلیل ویدئو ، استادیوم‌ های هوشمند ، کنترل از راه دور ماشین ، رباتیک ابری و خودکار شدن فرآیندها دانست و گفت : با توجه به نیاز های موجود در ایران ، به نظر می ‌رسد برخی دیگر از کاربرد های 5G بسیار مناسب ‌تر است تا در کوتاه مدت اجرا شود . وی این کاربرد ها را شامل کشاورزی هوشمند ، دورا پزشکی و جراحی هوشمند ، استفاده از فناوری واقعیت افزوده و و اقعیت مجازی در آموزش ، پخش زنده و سرگرمی بر شمرد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.