مجله سیم کارت

ارائه محصول برگزیده سال 98 درحوزه زیرساختهای شبکه های موبایل

0 37

ارائه محصول برگزیده سال 98 درحوزه زیرساختهای شبکه های موبایل

همراه اول بزرگترین اپراتور ایرانیست که با ارائه سیم کارت همراه اول توانسته است به موفقیت های چشمگیری دست یابد. قیمت خط رند 0912 توسط این اپراتور  و همچنین خرید اقساطی سیم کارت 0912 به محبوبیت این کار افزوده است.

بنا بر اعلام اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول موفق شد در هفتمین همایش ملی ارزش آفرینی کسب و کارهای تعاملی و پلتفرم ها، جایزه ملی فاب را بدلیل ارائه محصول «پلتفرم ابری دسترسی چندگانه» کسب کند.
در همین راستا پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) به عنوان تنها پژوهشگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه علوم و فناوری اطلاعات، همه ساله در قالب «همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات»، دستاوردهای برتر در حوزه کاربست فناوری اطلاعات در کشور را اعلام میکند، که در سالهای اخیر علاوه بر معرفی دستاوردهای برتر، جایزه‌ای از سوی این وزارت با عنوان «جایزه فناوری اطلاعات برتر» (فاب) در سه سطح طلایی، نقره‌ای و برنزی به برگزیدگان داده می شود. در هفتمین همایش نیز جایزه فاب با اهداف «معرفی محصولات فناورانه و کمک به ایجاد بازار، تشویق به توسعه محصولات فناورانه، کمک به تولید و صادارات محصولات فناورانه و توجه به ملاحظات فرهنگی و اجتماعی محصولات فناورانه» به برگزیدگان اعطا شد.
همراه اول از سال 1396 مطالعه و پیاده سازی و ایجاد زیرساخت های سرویس های نسل پنجم را شروع کرده است تا با تکیه بر توانمندی نیروهای داخلی و جوان و مستعد در جهت بومی سازی دانش فنی این فناوری اقدام میکند.
در همین راستا، معاونت فنی و توسعه شبکه همراه اول با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، اقدام به طراحی و پیاده سازی پلتفرم E2E شبکه 5G مبتنی بر رایانش ابری کرده است. پلتفرم پیاده سازی شده، شامل کلیه بخشهای شبکه از لایه دسترسی، انتقال، IPBB و Core جهت تست المان ها و کارکردهای اجزای نسل آینده شبکه موبایل می باشد که در آن از تکنیک های مجازی سازی و شبکه های نرم افزار محور (SDN/NFV) استفاده شده است. این پلتفرم همچنین دارای قابلیت های بهره مندی از فناوری های به روز نظیر برش بندی (slicing)، MEC، Multi Connectivity، SD-WAN و Cloud-RAN نیز می باشد.
پلتفرم ابری دسترسی چندگانه که در قالب فاز اول و دوم پیاده سازی بستر 5G طراحی و پیاده سازی شده در هفتمین همایش ملی فناوری اطلاعات برتر از بین دویست محصول فناور در حوزه رایانش ابری و IT و در حضور شرکت های مطرح و معتبر این حوزه به عنوان محصول برگزیده سال 98 انتخاب گردید. لازم به یاد اوری میباشد که در این همایش همراه اول به عنوان شرکت تحول آفرین سال در حوزه فناوری اطلاعات برگزیده شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.