مجله سیم کارت

استفاده از روش استخراج طلا از سیم کارت برای ساخت دارو

0 253

چطور سیم کارت درون گوشی شما به کاهش قیمت دارو در جهان کمک می کند؟

یکی از ابزار های الکترونیکی که اغلب بازیافت نمی شود و مستقیما به زباله تبدیل می شود همین سیم کارت هایی است که دست ماست. سیم کارت ها روکشی از طلا هستند. این فلز رسانای عالی الکتریسیته است. مقاومت بیشتری نسبت به نقره در برابر خوردگی دارد. در این مطلب قصد داریم درباره استخراج طلا از سیم کارت و کمک آن به صنعت داروسازی صحبت کنیم.

یکی از عناصر گران قیمت استفاده شده در ابزار ها و قطعات الکترونیکی طلا است. که استخراج و بازیافت آن از نظر اقتصادی به صرفه نیست. طلای بازیافت شده از سیم کارت ها برای ساخت دارو استفاده می شود. وسایل الکترونیکی دیگه ای هم هستن مثل پایه cpu که میتونه کمک زیادی به صنعت دارو بکنه.

استخراج طلا از سیم کارت

چگونه از طلا برای ساخت دارو استفاده می  کنند؟

محققان از طلای بازیافتی سیم کارت به عنوان کاتالیزور برای واکنش های شیمیایی در دارو استفاده می کنند. کاتالیزور های فعلی به فلز های کمیاب و گران برای ساخت دارو نیاز دارد.

از کاتالیزور برای ساخت چه داروهایی استفاده می کنند؟

  • استخراج طلا از سیم کارت در ساخت داروهای مسکن و داروهای ضد التهاب کاربردی است.

تا چند مرتبه می شود از طلای بازیافتی برای ساخت دارو استفاده کرد؟

تا هشت مرتبه میشه استفاده کرد. بدون آنکه اثر بخشی طلا از بین برود.

 طریقه استخراج طلا از زباله های الکترونیکی

ضایعات تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی به محل دفن زباله فرستاده می شود. در آنجا استخراج و جداسازی می شود. ولی این کار به زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل از نظر اقتصادی به صرفه نیست. زباله های الکترونیکی حاوی مقدار زیادی فلز هستند. که میتوان در محصولات جدید ازشون استفاده کرد.

با استفاده از طلای بازیافت شده از تعداد زیادی قطعات الکترونیکی می توان به کاهش قیمت دارو در جهان کمک کرد. بیشتر زباله های الکترونیکی به محل دفن زباله می روند. که نباید اینطور باشد. ما باید این زباله ها را بازیافت کنیم تا در صنایع دیگر بتوانیم از آن ها استفاده کنیم. و کمتر به روش های معدنی مضر برای محیط زیست برای استخراج برخی فلزات برویم.

جهت قیمت گذاری سیم کارت خود می توانید از طریق سایت سیم کارت دات کام اقدام فرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.