مجله سیم کارت

افزایش تعداد تقاضا برای دریافت سیم کارت

0 26

افزایش تعداد تقاضا برای دریافت سیم کارت

با توجه به همگانی شدن استفاده از سیم کارت در دنیای کنونی امروز سعی کردیم به نکات بسیار مفید و ارزنده درباره سیم کارت اشاره نمائیم . پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

خبری که اخیرا شنیده می شود مبنی بر وجود 1.5 میلیون کاربر اینترنت در استان کرمانشاه می باشد که اخیرا توسط مدیر کل ارتباطات و فناوری اعلام شده است.در واقع طبق آمار بدست آمده تعداد 666 هزار تلفن ثابت در این استان وجود دارد که از این تعداد 517 هزار شماره فعالمی باشد و این یعنی 150 هزار تلفن ثابت مازاد در این استان وجود دارد.

این در حالیست که در استان کرمانشاه 3.5 میلیون تلفن همراه وجود دارد که از این تعداد تنها  دو میلیون و 700 هزار سیم کارت فعال می باشد  وبا وجود این تعداد سیم کارت فعال، ضریب نفوذ تلفن همراه دراین استان حدود 138 درصد است.

در واقع تمام این موارد نشان دهنده این موضوع می باشد که تعداد سیم کارت به ازای هر نفر بیشتر از یک عدد بوده و گاها فردی با هشت سیم کارت فعال نیز مشاهده شده است.

خرید سیم کارت اقساطی و سیم کارت ارزان می تواند عاملی بر این تکرر سیم کارت باشد. اما در صورتی که خرید از طریق مراحل قانونی باشد هیچ مشکلی بوجود نخواهد آمد. این در حالیست که  خرید سیم کارت رند همراه اول نیز از سمت مخاطبان با استقبال بسیار پرشوری مواجه بوده است. بنابراین با توجه به بیانات ذکر شده میزان تقاضا برای خرید و استفاده از سیم کارت به مراتب بیشتر از تعداد افراد بوده و روز به روز نیز در حال افزایش می باشد.

استفاده از سیم کارت و تلفن همراه در سطح گسترده تر در حال اجرا می باشد به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از روستاها نیز مجهز به پهنای باند ، کابل و اینترنت می باشند و این روند رو به افزایش می باشد.

لازم به ذکر است که طبق برنامه ششم توسعه تا سال 1400 باید بیش از80 درصد روستاها مجهز به  یکی از سه خدمت تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت باشند.این در حالیست که هم اکنون بیش از 1400 روستا از اینترنت پرسرعت استفاده می کنند.

 بهتر است بدانید که سرمایه گذاری های خوب  درچند سال اخیر در حوزه ICT  موجب شده است که در چند سال گذشته بیش از 1200 میلیارد تومان در قالب پنج هزار پروژه در حوزه ICT  تنها در استان کرمانشاه سرمایه گذاری شده باشد که تخت پوشش اینترنت 3G و 4G و همچنین پهنای باند 100 برابر می باشند.

در نهایت شایان ذکر است که هم اکنون 1.5 میلیون کاربر فعال در حوزه اینترنت در استان کرمانشاه وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.