مجله سیم کارت

افزایش تعرفه ی ایرانسل

0 30

تعرفه ایرانسل افزایش یافت ؛ توضیحات رگولاتوری درباره افزایش نرخ مکالمات ایرانسل

 

به گزارش خبرنگار مهر، اپراتور دوم تلفن همراه – ایرانسل – برغم تاکیدات چندماهه اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر لزوم کاهش تعرفه های موبایل، تعرفه مکالمات سیم کارت های اعتباری خود را افزایش داد.

حسن رضوانی – معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با مهر، درباره تغییر نرخ های ایرانسل گفت: ایرانسل تصمیم برای تغییرات تعرفه ای خود را 30 تیرماه 93 به رگولاتوری اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه براساس تصمیمات این اپراتور، تغییرات تعرفه ای برای سیم کارتهای اعتباری ایرانسل خواهد بود افزود: براین اساس نرخ تماس از سیم کارتهای اعتباری به تلفن ثابت و تعرفه پیامک چندرسانه ای این اپراتور کاهش پیدا کرده است اما تعرفه مکالمات داخل شبکه و خارج از شبکه به مقصد موبایل با افزایش همراه بوده است.

معاون رگولاتوری با بیان اینکه این تغییرات و افزایش تعرفه ها در چارچوب مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بوده و مغایر با قانون نیست، ادامه داد: طبق مصوبات این کمیسیون، اپراتورهای تلفن همراه می توانند تا 20 درصد تعرفه سیم کارتهای دائمی، نرخ مکالمات و پیامک سیم کارتهای اعتباری خود را افزایش دهند.

وی با تاکید بر اینکه ایرانسل برای اطلاع رسانی از طریق سایت رسمی و پیامک اقدام کرده است، گفت: بررسی ها نشان می دهد که اطلاع رسانی از طریق پیامک برای مشترکان اعتباری این اپراتور ضعیف بوده و این پیامک به همه مشترکان ایرانسل نرسیده است.

به گزارش مهر، نرخ مکالمات و پیامک سیم کارتهای اعتباری ایرانسل در حالی افزایش یافته است که این اپراتور برای جلب رضایت وزیر ارتباطات حدود دو ماه پیش تعرفه مکالمات سیم کارتهای دائمی خود را کاهش داده بود.

محمود واعظی چندی پیش با تقدیر از ایرانسل و رایتل که تعرفه هایشان را کاهش داده بودند از همراه اول خواسته بود در تعرفه مکالماتش تجدیدنظر کند.

بالغ بر 90 درصد مشترکان اپراتور ایرانسل از سیم کارتهای اعتباری این اپراتور استفاده می کنند.

با تغییرات صورت گرفته تماس داخل شبکه از دقیقه‌ای 620 ریال به 669 ریال تغییر یافته است.

همچنین نرخ پیامک لاتین از 160 ریال به 199 ریال و تعرفه پیامک فارسی از 100 ریال به 105 ریال افزایش پیدا کرده است.

همچنین تماس خارج شبکه ایرانسل (از خط ایرانسل به خط ثابت) که پیش از این دقیقه‌ای 852 ریال بود اکنون به 799 ریال تغییر کرده است.

تماس خارج از شبکه ایرانسل (از خط ایرانسل به دیگر خطوط تلفن همراه) نیز از 852 ریال به 929 ریال تغییر یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.