مجله سیم کارت

اقدام اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در هنگام گم شدن گوشی ها کاربرانشان چگونه خواهد بود؟

0 30

اقدام اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در هنگام گم شدن گوشی ها کاربرانشان چگونه خواهد بود؟

امروزه با توجه به گران بودن تلفن های همراه ،حفظ و نگهداری از آنها به معظلی اساسی تبدیل شده است.بنابراین شرایط ایجاب می کند برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی (سرقت) ،باید جوانب احتیاط سنجیده شود.برای اینکه با این موارد روبرو نشوید باید از قبل فکری برای آن کرده باشید تا در مواقعی که گوشی تان سرقت شد بتوانید آن را پیدا کنید.

در صورتی که گوشی شما خاموش شده باشد و مکان آن را نمی دانید بهترین راه پیدا کردن آن از طریق "سیم کارت" می باشد.اپراتورهای سیم کارت های "ایرانسل" و "همراه اول"  از مدتی پیش این قابلیت را در سایت خود اضافه کرده بودند اما هم اکنون این امکان را از خروجی سایت خود حرف کرده اند.اما نکته ای که وجود دارد اینست که هر کاربری که با این مشکل مواجه شده باشد براحتی می تواند با اندکی پیگیری به این قابلیت دسترسی داشته باشند.در واقع کاربران سیم کارت همراه اول و ایرانسل می توانند تا ده روز پیگیر گوشی های خود از طریق اپراتورهای خود باشند.اپراتور ها پیگیر این موضوع شده و درصورت روشن شدن گوشی و پیدا شدن مکان آن به مشترک اطلاع خواهند داد.

بنابراین کاربران سیم کارت اعتباری همراه اول و ایرانسل و همچنین خطوط های دائمی این اپراتورها می توانند از این قابلیت استفاده نمایند.از اینرو کاربرانی که تمایل به خرید سیم کارت دائمی همراه اول  و یا ایرانسل دارند، بسادگی می توانند انتخاب مناسبی داشته باشند.

شایان ذکر است که یکی دیگر از روشهای پیگیری سیم کارت های سرقت شده از طریق دادگاه می باشد که یکی از نیازهای ردیابی آن داشتن IMEI خواهد بود.درنظر داشته باشید که با ارائه IMEI به مراجع قضایی آن ها دستور ردیابی تلفن همراه را صادر می کنند. اما در صورتی که گوشی اندرویدی داشته باشید، به راحتی می توانید از سایت "گوگل" هم گوشی تان را پیدا کنید.

گوشی های "اپل" نیز امکانات ویژه ای برای این اتفاق ناگوار تدارک دیده اند! به راحتی می توانید از طریق اپل ایدی خود به بخش Find My iPhone وارد شوید و موقعیت دقیق گوشی تان را پیدا کنید. یکی از نرم افزارهای خوب این زمینه، GPS SMS Phone Finder است که باید این نرم افزار را روی گوشی تان نصب کرده باشید. در صورتیکه گوشی شما  گم شد، عبارتی رمزی را با یک خط دیگر به خطی که داخل گوشی است ارسال کنید که در این صورت مکان دقیق گوشی از طریق لینک برای شما ارسال خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.