مجله سیم کارت

امضای تفاهم نامه سه جانبه هوشمند سازی مزارع

0 46

اپراتور همراه اول یک تفاهم نامه جدید سه جانبه برای اجرای پروژه پایش مزارع هوشمند امضا کرده است که این تفاهم نامه روز شنبه 26 تیر ماه امضا شد .
این تفاهم نامه با حضور رئیس هیات مدیره شرکت مبین نت و مدیر عامل شرکت مبین نت و معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات و فناوری سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد . در اجرای پروژه هوشمند سازی مزارع اپراتور همراه اول و مبین نت با استفاده از ظرفیت های و توانمندی های مشترک حضور خواهد داشت . برای اجرای کامل و موفق پروژه های هوشمند سازی ، اپراتور های ارتباطی قطعا باید در کنار بازیگران آن صنعت باشند تا با راه اندازی یک اکو سیستم و ایجاد پروژه ای مشترک ، زمینه پیاده سازی هر چه موفق تر فراهم شود .
رئیس هیات مدیره مبین نت هم چنین اشاره ای به کمپین داوطلبانه همراه طبیعت همراه اول داشت که نهایتا منجر به حذف قبوض مشترکان سیم کارت همراه اول دائمی شد و از محل صرفه جویی اقتصادی که در کنار مزیت هایی نظیر قطع کمتر درختان برای تبدیل به کاغذ به دنبال داشت ، عایدی را برای همراه اول به ارمغان آورد و بخشی از آن به حمایت از باغ گیاه شناسی ملی اختصاص یافت . به موجب این تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ، شرکت مبین نت به عنوان مجری و بازوی اجرایی "همراه اول" در امور سازمانی و مرکز تحقیقات اینترنت اشیاء به عنوان مشاور و ناظر قرار است با اجرای این پروژه که از استان البرز شروع خواهد شد ، هوشمند سازی مراحل تولید محصولات کشاورزی در مراحل خاک ورزی ، کاشت ، داشت و برداشت محصولات زراعی پیاده سازی شود . هم چنین استفاده موثر و بهینه از منابع و نهاده های تولید ، بهبود بهره وری با استفاده از هوشمند سازی مصرف نهاده ها در سامانه تولید محصولات کشاورزی و کاهش هزینه های مصرف انرژی به واسطه مدیریت هوشمند آن ها بخش دیگری از اهداف این تفاهم نامه است . لازم به ذکر است ، در طول برگزاری این مراسم از پلتفرم « مبینفارم » که به واسطه مهندسان شرکت مبین نت طراحی و توسعه یافته است برای مدیریت بر امر هوشمند سازی مزارع رونمایی شد .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.