مجله سیم کارت

امکان تبدیل آنی گفتار به متن توسط اپلیکیشن گوگل

0 27

امکان تبدیل آنی گفتار به متن توسط اپلیکیشن گوگل

رویای تبدیل گفتار به متن یکی از علاقه مندیهاییست که گوگل اخیرا امکان آن را فراهم نموده است. این کمپانی با اپلیکیشن جدید  این امکان را فراهم نموده است که قادر خواهد بود  بصورت آنی گفتار را بدون نیاز به اینترنت به متن  تبدیل می کند.

در واقع کمپانی "گوگل" به همراه معرفی نسل جدید گوشی های سری پیکسل خود ، از اپلیکیشن ضبط صدای پیشرفته‌ای نیز رونمایی نمود. لازم به ذکر است که این اپلیکیشن  دارای توانایی های بیشمار در مقایسه با انواع متداول خود خواهد بود. اپلیکیشن موجود Recorder‌  نام دارد و قابلیت تبدیل هم‌زمان گفتار به نوشتار را دارد. در واقع این امکان فراهم می باشد  تا کاربران در کنار ضبط صدا، گفتار را نیز به‌صورت متنی دراختیار داشته باشند.  البته جالبترین نکته این مبحث اینست که انجام تمام عملیات به‌صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت می باشد.

در حقیقت این اولین باریست که گوگل چنین اپلیکیشنی را توسعه داده است و می توان به وضوح بیان کرد که این اپلیکیشن در نوع خود بی نظیر می باشد. در ادامه شایان ذکر است که  پرچمداران گوگل و یا همان گوشی‌های پیکسل به‌صورت پیش‌فرض فاقد اپلیکیشن  تبدیل گفتار به متن بودند.

به‌عنوان مثال اپلیکیشن Voice Memos   "اپل" تنها اقدام به ضبط صدا و ذخیره‌ی آن در حافظه می‌کند که در همین راستا چندین نمونه  از این اپلیکیشن ها نیز وجود دارد که تمامی آنها برای ارسال محتوای صوتی و پردازش آن نیاز به اینترنت و همچنین اتصال به سرورهای خود دارند. از اینرو اپلیکیشن Recorder تنها اپلیکیشنی است که این عملیات را بصورت آفلاین انجام می دهد.

امکان تبدیل آنی گفتار به متن توسط اپلیکیشن گوگل

گوگل در خصوص اپلیکیشن جدید ضبط صدای خود گفت:

اپلیکیشن   Recorder با استفاده از الگوریتم‌های تشخیص گفتار و هوش مصنوعی قابلیت تبدیل گفتار به متن در جلسات کاری، مصاحبه و سایر شرایط‌  را مهیا می کند.نکته ای که بسیار حائز اهمیت می باشد اینست که در حال حاضر این اپلیکیشن فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند و سایر زبان‌ها  به مرور زمان به آن اضافه خواهند شد.

کمپانی قوی و قدرتمندی همچون گوگل موفق شده است به واسطه ی توانایی ها بی وقفه خود ، اقدام به محلی سازی اپلیکیشن Recorder  نماید که برای اتصال آن نیازی به پردازش و همچنین سرورهای خاص و اینترنت نمی باشد.لازم به ذکر است که  این اپلیکیشن در حال حاضر توانایی اصوات خاصی مانند تشویق یا پخش موسیقی را نیز دارد نباشد و همچنین انحصاری بودن این اپلیکیشن برای گوشی های پیکسل4 در بازه ی زمانی فعلی یکی دیگر از قابلیتهای این اپلیکیشن می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.