مجله سیم کارت

امیدوار شدن شرکت هواوی برای استفاده از اپلیکیشن‌های گوگل

0 27

امیدوار شدن شرکت هواوی برای استفاده از اپلیکیشن‌های گوگل

بر اساس اخبار و اطلاعات دنیای فناوری که در همین اواخر منتشر شده است، این احتمال هست که در اینده ای نزدیک شاهد ان باشیم که معافیت قابل توجهی توسط دولت امریکا برای برخی از شرکت‌های آمریکایی که خواستار ادامه همکاری با هواوی هستند، ارائه شود. طبق امار منتشر شده بیش از 250 درخواست جهت ادامه همکاری از طرف کمپانی های مختلف ارائه شده که در بین درخواست ها نام شرکت بزرگ گوگل هم دیده میشود. از همین رو اگر این معافیت ارائه شود، بدین معناست که حداقل برای مدت معینی، کمپانی هواوی بار دیگر می‌تواند گوشی‌های خود را همراه با سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل عرضه کند.

این شرکت بزرگ چینی(هواوی) متهم شده است که امنیت ملی امریکا را با خطر جدی مواجه کرده است و به همین خاطر در لیست سیاه و مورد تحریم  وزارت بازرگانی دولت آمریکا قرار گرفته، طبق قوانین امریکا شرکت‌های آمریکایی نمی‌توانند با شرکت هایی که توسط دولت تحریم شده اند هیچ گونه همکاری داشته باشند. از همین رو شرکت "هواوی"  تبدیل شده به یک موضوع چالش برانگیز در جنگ تجاری بین آمریکا و دولت چین،اما برای ملاحظات اقتصادی و جلوگیری از بیکار شدن افراد زیادی در امریکا، دونالد ترامپ چندی قبل اعلام کرد که دولت قصد دارد تا برای برخی از شرکت‌های آمریکایی استثناء قائل شود ولی تاکنون چنین معافیتی ارائه نشده است.

در همین رابطه  وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرده که در معافیت ها بسیارامید واراست زیرا ایالات متحده آمریکا و دولت چین برای مرحله اول جهت یک قرارداد توافق تجاری جامع آماده می‌شوند. همچنین اقای منوچین بیان کرده که آن‌ها از آنچه انتظار داشتند درخواست‌های بسیار بیشتری برای اخذ معافیت دریافت کرده‌اند و در واقع به‌صورت غیرمستقیم به شمار زیادی از شرکت‌های آمریکایی که تحت تاثیر تحریم هواوی قرار گرفته‌اند، اشاره کرده است.

لازم به ذکراست، معافیت هایی که از طرف دولت آمریکا داده میشود به شرطی ارائه می‌شود که فناوری های شرکت هواوی بدون خطر و تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا نباشند. کمپانی‌هایی که به دنبال این مجوز هستند، این بحث را مطرح می‌کنند که در صورت عدم ارائه مجوز ادامه همکاری با هواوی، این شرکت چینی ناچار می‌شود با دیگر کشورها همکاری کند و با این کار کسب‌وکار آن‌ها به خطر می‌افتد.

به هر باید منتظر شد که در چه زمانی چنین معافیت هایی برای شرکت‌های آمریکایی ارائه میشود و باید در نظر داشت که چنین راهکارهایی در بهترین حالت موقتی هستند. لذا سرنوشت هواوی همچنان به وضعیت سیاسی این دو غول تجاری  دنیا وابسته است و باید ببینیم در آینده نزدیک می‌تواند شاهد یک توافق جامع بین چین و آمریکا باشیم یا نه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.