مجله سیم کارت

اپراتورهای تلفن همراه، آنتن‌های نامرئی نصب می‌کنند!

0 18

این آنتن‌ها که با ظرافت طراحی می‌شوند ممکن است در پوشش اشیا مختلف نصب شوند.

با تشدید اعتراض شهروندان در مورد نصب آنتن‌ها و دکل‌های مخابراتی زشت و آسیب زننده به سلامت انسان، شرکت‌های فناوری به دنبال استفاده از آنتن‌های نامرئی هستند.

به گزارش سیتنا به نقل از یواس ای تودی، این آنتن‌ها که با ظرافت طراحی می‌شوند ممکن است در پوشش اشیا مختلف نصب شوند. به عنوان مثال ممکن است از علامت صلیب که بر فراز ساختمان یک کلیسا نصب شده، برای مخفی کردن دکل مخابراتی استفاده شود.

 

کاکتوس های پراکنده در صحراها، سیلوهای کشاورزی در روستاها و نخل های خرما در مناطق گرمسیر از جمله دیگر ابزار و وسایل مناسب برای مخفی کردن دکل های مخابراتی در درون خود هستند. هدف از این کار تکمیل و بهبود پوشش مخابراتی در نقاط مختلف است؛ البته به گونه ای که آنتن مخابراتی مربوطه مخفی بماند.

 

به گزارش فارس، اگر چه مردم در نقاط مختلف جهان خواستار ارتقای کیفیت خدمات مخابراتی و افزایش ظرفیت آنها هستند، اما دوست ندارند دکلهای مخابراتی و آنتن های خدمات تلفن همراه و بی سیم در نزدیکی محل سکونت آنها نصب شده و نمای منزلشان را زشت کند. نگرانی از تشعشعات این آنتن‌ها نیز مزید بر علت شده و مردم را نسبت به اثرات این آنتن‌ها برای زندگی روزمره شان بدبین کرده است.

 

البته استفاده از این آنتن‌های نامرئی امر بی سابقه ای نیست و کاربرد محدود آنها به دو دهه پیش برمی‌گردد، اما قرار است این روند در سال‌های آینده سرعت بیشتری به خود بگیرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.