مجله سیم کارت

اپراتور مجازی چیست ؟

0 688

اپراتور مجازی چیست ؟ سوالی که شاید برای شما هم پیش پیش بیاید . در این مقاله توضیحی برای افرادی که تمایل دارند اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشند ارائه می دهیم .

در واقع علت ایجاد اپراتور های مجازی می تواند این موضوع باشد که در دنیای امروز سرمایه گذاری در برای اپراتور های قدیمی شاید زیاد مورد توجه سرمایه گذاران نباشد . نمی توان به راحتی توجه شرکت های رقیب را جلب کرد و به این دلیل سرمایه گذاران این کار را در میان راه رها می کنند .

برای حل این مشکل مفهمومی به عنوان اپراتور مجازی صورت گرفته است . نوعی اپراتور سیار است و این اپراتور امکان ارسال داده و مکالمه ندارد . در واقع اجازه راه اندازی شبکه جدید موبایل و نصب تجهیزات شبکه تلفن همراه ندارد و باید با همکاری اپراتورهای اصلی استفاده کند . آن ها می تواند مشتری ، سرویس پشتیبانی ، مرکز تماس ، طرح ها و تعرفه ها برند تجاری و هم چنین دفاتر فروش خاص خود را داشته باشد . این اپراتور ها می توانند طرح ها و طرح های تشویقی متفاوت و یا ارزان تری را ارائه دهند .

اپراتور مجازی

اپراتور ها در زمینه سیم کارت می توانند که از اپراتور اصلی خرید نکنند . خودشان به طور مستقیم از شرکت های تولید کننده خرید کنند . نیازی نیست در این مورد از اپراتور اصلی پیروی کنند .

این اپراتور ها خودشان به تنهایی نمی توانند شبکه و زیر ساخت خودشان را داشته باشند . در کشور ما اگر اپراتوری تصمیم بر این داشته باشد که مجاز به استفاده از اپراتور مجازی باشد . باید با یکی از اپراتور های مجاز همراه اول ( MCI ) ، ایرانسل ، رایتل قرارداد امضا کند و به توافق نهایی برسد .

آن ها می توانند فروش های فوق العاده ای نسبت به سایر اپراتور ها داشته باشند . این اپراتور ها برای فروش بیشتر با شرکت ها قرار می بندند تا خدمات به سازمان های مختلف ارائه دهند . برای مثال سیم کارت های باشگاه های ورزشی ، هنرمندان و ورزشکاران است .

تعرفه ان ها بر اساس قوانین رگولاتوری و با توافق اپراتور اصلی مشخص می شود . این تعرفه ها در بعضی مواقع کمتر از اپراتور های اصلی و در بعضی مواقع بیشتر است .

در کشور اپراتور هایی هستن که مجوز برای اپراتور هایی مجازی را دارند و مشغول به فعالیت هستند . در میان آن ها شرکت های معروفی به چشم می خورد . نام این شرکت های معروف آسیا تک ، شاتل ، آذر تل ، سامانتل ، و پارس آنلاین است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.