مجله سیم کارت

باز کردن قفل آیفون با FACE ID و ماسک

0 271

اپل در پی شیوع ویروس کرونا به فکر آن افتاده است که کاربران بتوانند قفل آیفون خود را در صورت داشتن ماسک نیز باز کنند . این روز ها که به دلیل شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن تقریبا تمام مردم جهان مجبور به استفاده از ماسک هستند . و باز کردن قفل آیفون با ماسک به یک دغدغه تبدیل شده است . این غول فناوری در نسخه بتای iOS 14.5 ویژگی تشخیص چهره کاربر در صورت داشتن ماسک را اضافه کند . کاربران “آیفون به راحتی و بدون برداشتن ماسک خود بتوانند قفل آیفون خود را باز کنند .

باز کردن قفل آیفون با ماسک

در حال حاضر کاربران ایفون ها اگر بخواهند از طریق فیس ایدی آیفون خود را باز کنند . با داشتن ماسک به مشکل بر می خورند و باید حتما ماسک خود را از صورت بر دارند . اپل با توجه به این مشکل تدابیری ارائه کرده است . البته باید به این موضوع اشاره کنیم که “اپل” اعلام کرده است : که این اتفاق برای کاربرانی قابل انجام است که اپل واچ دارند . از طریق اپل واچ آنلاک امکان پذیر است .

آنلاک کردن از طریق اپل واچ

ویژگی جدیدی با نام « آنلاک کردن از طریق اپل واچ» (Unlock with Apple Watch) در نسخه جدید سیستم عامل اپل اضافه است . به کاربران آیفون اجازه می‌ دهد از طریق اپل واچ آنلاک و تایید هویت ، بتوانند به عنوان روشی ثانویه برای تایید هویت و قفل گشایی گوشی آیفون خود استفاده کنند . با فعال شدن این ویژگی دیگر نیازی نیست کاربران برای آنلاک کردن گوشی آیفون ماسک خود را بردارند یا رمز عبور را به صورت دستی وارد کنند . کاربرانی که نسخه iOS 14.5 را روی آیفون بروز کرده باشند و اپل واچ با نسخه watchOS 7.4 در اختیار داشته باشند ، با مراجعه به قسمت« Face ID & Passcode » می ‌توانند به راحتی تنظیمات را روی باز کردن قفل گوشی با اپل واچ تغییر بدهند .

زمانی که از این طریق گوشی آیفون آنلاک می‌ شود . کاربر فیدبک هپتیکی روی اپل واچ خود مبنی بر آنلاک شدن گوشی دریافت می‌ کند . با انتشار نسخه عمومی سیستم عامل جدید اپل ، کلیه کاربران اپل می‌ توانند از این قابلیت استفاده کنند . اپل هفته گذشته نسخه عمومی iOS 14.4 را منتشر کرد . علاوه بر این که نسخه iOS 14.5 به کاربران اجازه می‌ دهد آیفون را با اپل واچ در حالت ماسک باز کنند . تغییراتی نیز از نظر حفظ حریم خصوصی به آن اضافه کرده است که اپلیکیشن‌ ها را مجبور می‌ کند قبل از دسترسی به اطلاعات کاربران از آن ها اجازه بگیرند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.