مجله سیم کارت

بالا ترین سرعت روی شبکه 5G همراه اول

0 44

اپراتور همراه اول اولین و بزرگ ترین اپراتور در ایران است و اولین اپراتوری است که در ایران فعالیت خود را آغاز کرده است و اپراتور "همراه اول" در روز 10 اسفند ماه 99 از سایت  5G خود رونمایی کرد .
با شیوع ویروس کرونا در کشور سرانه مصرف اینترنت در کشور تقریبا دو برابر شده و اپراتور ها در تلاش هستند تا بهترین و با کیفیت ترین خدمات اینترنت را در اختیار کاربران سیم کارت های خود قرار دهند و اپراتور همراه اول یکی دیگر از این اپراتور های فعال است . مدیر عامل همراه اول اعلام کرده است با تفزایش مصرف اینترنت با این که در دوران کرونا شاهد هیچ اختلالی نبودیم ، اما باید به دلیل افزایش تقاضا به سمت تکنولوژی های جدید برویم تا کاربران سیم کارت همراه اول دائمی و اعتباری نگران نباشند . مدیر عامل همراه اول در ادامه افزود : ما قبلا سرویس شاد را نداشتیم و حالا میزبان این سرویس روی تمام دیتا سنتر های همراه اول هستیم که تروپوت شاد از برخی پیام رسان های مشهور که توسط مردم استفاده می شود ، بالا تر است .
وی افزود : یکی از فناوری هایی که باید بیش از پیش به آن بپردازیم  5G است و همراه اول توسعه  5Gرا به سرعت پیگیری می کند و تا انتهای سال امیدواریم بتوانیم علاوه بر تهران در اصفهان ، شیراز ، اهواز ، تبریز سایت های همراه اول را روشن کنیم و خدمت واقعی را در اختیار مشترکان مان می گذاریم که هر کسی دسترسی به این شبکه داشته باشد ، قابلیت اتصال و استفاده از سرعت های این نسل را دارد . مدیر عامل همراه اول با بیان این که تست 3.8 گیگا بیت بر ثانیه را روی 5G همراه اول گرفتیم ، عنوان کرد : البته تعداد دیوایس های 5G در کشور کم هست ، اما مطمئن هستیم مثل دوران 3 G و 4G مشکل دیوایس حل می شود و مردم می توانند به سرعت متصل شوند . مشترکان همراه اول که دارای گوشی 5هستند ، می توانند در نقاط تحت پوشش از جدید ترین و سریع ترین اینترنت جهان بهره مند شوند ؛ هم چنین برای سایر مشترکان که گوشی 5G ندارند از طریق مودم و سرویس وای فای امکان استفاده از این فناوری وجود دارد .

همراه اول ورود به فناوری 5G در ایران را از سال 1395 آغاز کرده است و با استفاده از توان داخلی شامل تیم های فنی اپراتور و شرکت های داخلی فرایند بومی کردن این فناوری را پیش برده است . بزرگ ترین اپراتور تلفن همراه کشور در روزهای آینده نقاط بیشتری در کشور را تحت پوشش فناوری نسل پنجم تلفن همراه قرار خواهد داد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.