مجله سیم کارت

باگ هشت ساله در سیستم عامل IOS

0 23

باگ هشت ساله در سیستم عامل IOS

با تمام محبوبیت و شهرتی که سیستم عامل "IOS" دارد، توانسته است نسبت به دیگر سیستم عامل ها جایگاه ویژه ای برای خود رقم بزند.

در همین راستا اخیرا مطلع شدیم این سیستم عامل پرطرفدار به مدت طولانی مدت و نزدیک به هشت سال است که دچار نقض امنیتی بر روی دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل فوق الذکر بوده است.

این یعنی گامی منفی برای کاربران سیستم عاملIOS، که مدعی استفاده از امن ترین و بی نقض ترین سیستم عامل بوده اند.

در واقع محققان امنیتی چک پوینت(Check Point) طبق بررسی های مختلف، موفق شدند آسیب‌پذیری ها و باگ های ویژه‌ای را در نرم‌افزار تماس‌های "ایپد"ها و "ایفون‌"ها کشف نمایند که دیتابیس این دستگاه ها که در سیستم‌ عامل‌های متعددی مانند ویندوز 10، مک، سافاری، فایرفاکس و اندروید مورد استفاده قرار گرفته اند، را دچار مشکل می سازد.

از اینرو محققان به فکر چاره افتادند و سعی در برطرف کردن این باگ نموده اند.طبق نظر محققان، بدلیل اجرای این مشکل بر روی محتوای یک برنامه SQL دلخواه اعمال شده بوده است و به همین دلیل این نقض امنیتی و باگ موجود از چشم متخصصین و کارشناسان فناوری به دور مانده است و بعد از هشت سال به وجود آن پی برده شده است.

 کمپانی بزرگ اپل، در طی گزارشی اعلام کرده است که در حال بررسی برای رفع مشکل موجود در سیستم عامل IOS می باشد و این کار با توجه به پراهمیت بودن، در اولویت قرار دارد.

حال نکته ای که ذکر  آن مهم تلقی می شود اینست که با توجه به ساختار و عکس العمل باگ موجود،و همچنین  بدلیل اینکه نرم‌افزار ناشناس در iOS وجود ندارد، بنابراین باگ موجود نمی تواند مشکلی برای این سیستم عامل ایجاد نماید.

 اما طبق نظرات و همچنین آزمایش ها و تست های انجام شده توسط چک پوینت، می توان براحتی آسیب پذیر بودن و همچنین به سرقت رفتن پسوردها از طریق این باگ را اثبات نمود که در صورت استفاده می تواند بسیار خطرناک تلقی شود.زیرا تا کنون و به دفعات شاهد آسیب پذیربودن در اینباره از طریق باگ های مختلف و خطرات موجود، بوده ایم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.