مجله سیم کارت

بررسی دقت دوربین آیفون 14

0 274

بررسی دقت دوربین آیفون 14

شرکت اپل در ماه سپتامبر از گوشی‌ های جدید سری آیفون ۱۴ خود رونمایی کرد و چند روز بعد آن را به بازار محصولات عرضه نمود. سری آیفون ۱۴ در چهار مدل استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس به بازار آمد. که مدل‌ های استاندارد و پلاس آن را می توان در واقع همان آیفون ۱۳ با ابعادی متفاوت در نظر گرفت. بررسی دقت دوربین آیفون 14 در ادامه مطلب.

همانطور که می دانید، یکی از از تفاوت های اساسی مدل های مختلف گوشی آیفون، تفاوت در قابلیت های دوربین آن ها است. آیفون 14 دارای یک جفت دوربین پشتی است که ظاهرا هیچکدام جدید به نظر نمی رسد. دقت دوربین آیفون 14

اما بزرگ ترین تغییر برای مدل های پرو بوده است که طبق اعلام شرکت اپل، سیستم دوربین مدل های پرو بسیار حرفه ‌ای‌ تر از همیشه است. به همین دلیل می خواهیم ببینیم دوربین آیفون ۱۴ پرو چه چیزی بیشتر از سایر مدل ها دارد. آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس به جز اندازه و ظرفیت باتری، از لحاظ سخت افزاری هیچ تغییر دیگری با یکدیگر ندارند. در ادامه مقاله سیم کارت دات کام همراه ما باشید.

 کیفیت دوربین آیفون 14 پرومکس

در حالی ‌که ممکن است سخت افزار دوربین 14 پرو به ‌اندازه برخی از رقبا مانند گلکسی سامسونگ سری S22 Ultra کاملا چشمگیر به نظر نرسد. این اولین دستگاه اپل با سنسور تصویر Quad-Bayer علاوه بر بهبود کیفیت تصویر در فاصله کانونی دوربین اصلی، در ارائه زوم یکپارچه با کیفیت بالا تا ضریب تله 3 برابری نیز موفق عمل کرده است.

دوربین آیفون 14 چند مگاپیکسل است؟

زوم دوربین آیفون 14

آیفون 14 پرو دارای سه دوربین پشتی شامل یک دوربین اصلی زاویه باز، یک دوربین اولتراواید و یک دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابر است. لنز دوربین اصلی دارای فاصله کانونی وسیع ‌تری است. دوربین کاملا جدید کواد پیکسل ۴۸ مگاپیکسلی به ‌عنوان دوربین اصلی به ‌کار می ‌رود که با برخورداری از سیستم پردازش هوشمندانه، جزئیات بیشتر حداکثر ۴ برابر وضوح و با حفظ کیفیت را ارائه می دهد. همچنین به دلیل استفاده از چیپست جدید A16، کیفیت تصاویر حتی در حالت زوم وضوح زیادی دارند.

Friends & Family (دوستان و خانواده)

Friends & Family یک امتیاز کاربری جدید است که با آخرین نسخه 5 پروتکل تست دوربین DXOMARK معرفی شده است.

دوربین آیفون 14 پرومکس به امتیاز دوستان و خانواده امتیاز 140 دست یافته. که بالاترین امتیاز برای این دسته است. دوربین آیفون 14 یک دستگاه عالی برای عکاسی از فعالیت ها با دوستان و خانواده است. عدم وجود تاخیر شاتر در بیشتر شرایط به این معنی است که دوربین می تواند هر لحظه را به خوبی ثبت کند. همچنین در به حداقل رساندن تاری حرکت و ردیابی سوژه‌ های متحرک بسیار خوب عمل می کند. رندر رنگ پوست و کنتراست  نیز عالی است. تاری پس ‌زمینه در پرتره‌ های این دوربین طبیعی است.

Low Light (نور کم)

این حالت در آیفون 14 به مراتب ارتقا پیدا کرده است.حالت عکس برداری در شب و نور کم، دو برابر عملکرد بهتری نسبت به آیفون 13 دارد. حاکی از توانایی دستگاه برای عکاسی و فیلمبرداری فنی در چالش برانگیزترین شرایط نوری است.

آیفون 14 پرو امتیاز 113 را برای استفاده از نور کم به دست آورده است. حتی زمانی که دوربین به ‌خوبی صحنه را نشان می دهد، حالت شب به طور خودکار فعال می شود.

آیفون چهارده از نظر نوردهی و کنتراست کمتر تحت تأثیر کاهش کنتراست قرار می گیرد. افزایش جزئیات چهره ها در صحنه های پرتره بسیار محسوس است. همچنین فلاش تطبیقی True Tone جدید وجود دارد. الگو و شدت ۹ چراغ ال‌ ای‌ دی را بسته به فاصله کانونی سوژه تنظیم می کند. بنابراین سوژه شما همیشه در بهترین نور قرار می گیرد.

دقت دوربین آیفون 14، Close- up (نمای نزدیک)

نمای نزدیک سومین امتیاز مورد استفاده جدید است که با دوربین DXOMARK نسخه 5 معرفی شده است. توانایی دوربین برای ثبت جزئیات در فواصل سوژه زیر 10 سانتی متر و بزرگنمایی های نزدیک به 1:1 را ارزیابی می کند.

آیفون 14 پرو قابلیت های کلوزآپ بسیار خوبی را ارائه می دهد. جزئیات عالی است، به خصوص در فواصل سوژه نزدیک. حالت ماکرو لازم نیست فعال شود. برای حالت ماکرو، دستگاه به دوربین فوق عریض خود منتقل می شود که قادر به فوکوس بسیار نزدیک است و جزئیات عالی را در مرکز قاب ارائه می دهد.

کیفیت دوربین اپل چهارده

استایل‌ های فتوگرافیک (Photographic Styles)

استایل‌ های فتوگرافیک که سال گذشته معرفی شد، در اپلیکیشن دوربین آیفون 14 پرو حضور دارد. که به‌ طور خودکار یک عکس را ویرایش می کند (برای مثال اعمال اصلاحات مختلف در سوژه و پس زمینه.) می توان بین حالت استاندارد، کنتراست غنی، پر جنب و جوش، گرم و سرد یکی را انتخاب کرد. هر یک از این حالت ها را به دلخواه تنظیم و حالت دلخواه خود را به ‌عنوان پیش فرض تنظیم کرد.

حالت سینمایی و حالت اکشن (cinematic and action mode)

حالت اکشن در تمام مدل های آیفون 14 موجود است. این یک حالت تثبیت ‌کننده ویدیوی پیشرفته است. که برای صحنه‌ ها و موقعیت‌ های واقعا پویا و گرفتن لرزش های ویدیو در فیلمبرداری در حین حرکت طراحی شده است. حالت سینمایی در رزولوشن 4k با نرخ ۲۴ تا ۳۰ فریم بر ثانیه در دسترس خواهد بود. در آیفون سیزده حالت سینما با وضوح 1080P در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است.

 دوربین سلفی

دوربین سلفی True Depth جدید با فوکوس خودکار و دیافراگم واید F1.9 می تواند تا دو برابر عکس های بهتری را در نور کم ثبت کند و تا ۳۸ درصد عملکرد بهتری در دریافت نور خواهد داشت. برای اولین ‌بار دوربین سلفی آیفون با زوم خودکار را شاهد هستیم.

 سخن پایانی

کسب امتیاز 146، دوربین آیفون 14 پرو اپل بهترین آیفون که تا به امروز معرفی شده.  خود را در بین بهترین گوشی های رتبه ‌بندی قرار می دهد. دوربین آیفون 14 پرو به لطف سطوح بالای جزئیات و رندر بسیار خوب رنگ پوست و همچنین ردیابی فوکوس خودکار عالی در عکاسی و فیلمبرداری به خصوص عکاسی پرتره می درخشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.