مجله سیم کارت

بررسی وضعیت دکلهای مخابراتی شهر تهران

0 181

بررسی وضعیت دکلهای مخابراتی شهر تهران

اپراتور همراه اول ( MCI ) در تاریخ 25 دی ماه نشست تخصصی با عنوان «بررسی وضعیت دکلهای مخابراتی شهر تهران و ابهامات پیشِ رو» در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار کرد.

در واقع کاربران همراه اول با خرید اقساطی سیم کارت 0912 و همچنین ارائه مناسبترین قیمت خط رند0912 توانسته است نام آوازه ای برای خود رقم بزند.

در این نشست تخصصی که جمعی از اصحاب رسانه، صاحبنظران و مدیران سازمان های مرتبط با موضوع امواج الکترومغناطیس حضور داشتند . که هر کدام به نکات جالب و ارزنده ای اشاره نمودند.

نشست تخصصی با عنوان بررسی وضعیت دکل ها

لازم به ذکراست که دراین نشست دکتر سیدحسن سیدموسوی با منسبیت مشاور مدیرعامل همراه اول در زمینه ماهیت امواج ساطع شونده از دکل‌های مخابراتی  به ایراد سخنانی پرداختند. ایشان اشاره نمودند که : پرتوهای امواج الکترومغناطیس در فرکانس رادیویی از نوع پرتوهای غیریونیزان است . که انرژی آنها حدود 10 میلیون بار از انرژی پرتوهای یونیزان کمتر است. در واقع این انرژی قادر به تخریب بافت های زنده تحت پرتوگیری نمی باشد.

وی ادامه داد: همچنین پرتوگیری ما دارای یک ماهیت دوگانه با دو دسته منبع پرتو است . که یکی آنتن‌های نصب‌شده روی دکل ها و دومی آنتن های متعدد موجود در تلفن‌های همراه است.

سیدحسن سیدموسوی که متخصص در حوزه الکترومغناطیس می باشد . در ادامه افزودند: چگالی توان تشعشعی ناشی از آنتن دکل BTS در پای دکل ، در مترین مقدار خود بوده است . از این رو بi تدریج که از پای دکل دور می شویم .درابتدا این مقدار بتدریج زیاد و در نهایت پس از یک فاصله خاص به بعد، هرچه از سایت دور ‌شویم . با نسبت عکس مجذور فاصله از سایت، کمتر می‌شود. اما این در مورد چگالی توان ناشی از گوشی موبایل برعکس می باشد. یعنی تشعشع ناشی از ترمینال کاربر به این شکل است که توان تابشی در نزدیک سایت در کمترین حد خود می باشد . هرچه که از سایت دور می‌شویم توان تابشی ناشی از گوشی بیشتر می شود . بنحوی که در برخی موارد پرتوگیری بیش از 100 برابر پرتوگیری از آنتن های سایت می گردد.

 بنابراین با تمام این بیانات می توان گفت که یکی از رویکردهای کاهش پرتوگیری از گوشی ها، نصب آنتن‌های سیار برای درون ساختمان‌هاست که با عنوان IBS  شناخته می شود.

بررسی وضعیت دکلهای مخابراتی شهر تهران

با توجه به ادامه بیانات وی و همچنین با توجه به شرایط واقعی، در محیط پرتراکم شهری علاوه بر موج مستقیم، موج‌های انعکاسی، موج‌های پراش‌یافته و موج‌های پراکنده‌شده نیز حاضرهستند. بنابراین انرژی جذب‌شده در بدن ناشی از تابش همزمان سایت و همچنین گوشی، تابع پیچیده‌ای از فاصله، توان آنتن ها، ارتفاع دکل، نوع آنتن، بافت جغرافیایی محیط انتشار و … می باشد. به همین دلیل تنها معیار برای احراز ایمنی تشعشعی سایتها و گوشی ها، اندازه گیری می باشد . از اینرو تعیین هر نوع معیار فاصله در شرایط واقعی کاری کاملا غیر دقیق و همچنین ناصحیح خواهد بود.

سید جسن سید موسوی ، متخصص الکترومغناطیس با اشاره به ضرورت اصلاح برخی رفتارهای شهروندان در استفاده از فنآوری های ارتباطی، بیان کرد که : در حدود60 درصد تشعشع خارج‌شونده از موبایل در بدن کاربر جذب می‌شود که به آن اثر هاوسینگ گفته می شود. بنابراین بهتر است حتی‌الامکان از نگه داشتن موبایل در دست اجتناب شود و برای اینکار از جیب یا کیف استفاده شود.

این متخصص در انتها اشاره نمودند که بهتر است . مردم در زمان استفاده از گوشی، به جای استفاده از هدست های بلوتوثی، از هندزفری های سیمی استفاده کنند . چراکه قدرت اثرات حرارتی القای ELF هندزفری های سیمی بمراتب کمتر از پرتوهای RF هدستِ بلوتوثی یا WiFi است.

در واقع بهتر است بدانید که لپ‌تاپ را نیز نباید بر روی پا گذاشت؛ چراکه در چنین شرایطی پرتوگیری و اثرات حرارتی آن بیشتر می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.