مجله سیم کارت

بررسی گوشی شیائومی

0 27

با توجه به روند بی رویه ی بالا رفتن قیمت گوشی های هوشمند که هر روزه شاهد آن هستیم و همچنین پایین بودن و با کیفیت بودن گوشی های چینی ،شما کدام نوع را ترجیح می دهید؟

چینی کشوری عظیم با تکنولوژی قوی و امکانات خیلی بالاست و مرتبط با نیاز هر کشوی با درجه های مختلف شروع به تولیدکالای مورد نیاز همان کشور می کند.کمپانی های موبایل چینی در کشور ما روز به روز در حال گسترش بوده و همواره طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است .

در واقع در طی یکسال گذشته افزایش نرخ دلار، اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه و همچنین عدم عرضه موبایل توسط فروشندگان عواملی اصلی در بالارفتن قیمت گوشی های هوشمند بوده است.همین شرایط موجب شده است تا بیشتر کاربران به سمت گوشی های چینی سوق پیداکنند زیرا موبایلهای چینی دارای قیمت مناسب ،کیفیت عالی،امکانات بیشترو طراحی زیبا و جذاب می باشند که همین عوامل و نکات مثبت باعث شده است تا گوشی های چینی هر روزه کاربران زیادی را به سمت خود بکشانند.

یکی از برندهایی که امروزه رقیب سرسختی نیز برای هواوی محسوب می شود "شیائومی"می باشد.این گوشی نیز همردیف با گوشی های دیگر مزایا و معایبی دارد که قبل از خرید بهتر است آنها را بررسی نمائید.

مزایای گوشی های شیائومی

یکی از دلایل اصلی استفاده از گوشی های شیائومی قیمت پایین آن میباشد ولی با این حال و طبق بررسی ها مشخص شده است که  امکانات گوشی شیائومی با قیمت 300 یا 400 هزار دلار با گوشی 600 تا 1000 دلاری سامسونگ ، اپل و موتورولا برابری می کند که علت اصلی تمایل افراد به استفاده از گوشی های شیائومی می باشد وعلت بعدی اینکه محصولات شیائومی بدون واسطه و با شبکه‌ای وسیع از فروشندگان آنلاین، به فروش می‌رسد و همین بدون واسطه بودن یکی از اصلی ترین دلایل ارزان بودن این نوع گوشی ها می باشد.و یکی از دلایل پرفروش بودن این گوشی ها اینست که تبلیغات آن از طریق شبکه های  اجتماعی و در بستر اینترنت می باشد و هزینه ای بابت تبلیغات تلویزیونی صرف نمی کند و همچنین باید اشاره کنیم که گارانتی گوشی‌های شیائومی، با روت کردن آن باطل نمی‌شود.

فناوری های بکار برده شده در این گوشی به حدی است که کاربران خود را شگفت زده کرده است.نمونه هایی از فناوریهای بکار برده شده عبارتند از تکنولوژی شارژ سریع کوآلکام، پردازنده‌های فوق سریع، صفحه نمایش AMOLED، حسگر اثر انگشت و فیس‌لاک و دوربین های  با کیفیت بسیار بالا می باشد.دوربین های شیائومی برای عکاسی در نور کم هم مناسب می باشند زیرا این گوشی دارای دو دوربین با قابلیت سنسور 12 مگاپیکسلی می باشد که این امکان را در اختیار کاربرانش قرار می دهد تا تجربه متفاوت و شگفت انگیزی از عکاسی را تجربه کنند.

یکی دیگر از امکانات بالای گوشی شیائومی سریع شدن باتری و ذخیره ی بالای انرژی باتری می باشد که براحتی خالی نمی شود.و همچنین دارای فناوری AMOLED برای صفحه نمایش و استفاده از پرطرفدارترین رابط کاربری MIUI می باشد.

معایب گوشی های شیائومی

استفاده از گوشی های شیائومی برای طرفدارنش برای همان روزهای اول می باشد ولی درصد قابل توجهی از مصرف‌کنندگان، پس از استفاده بیش از چندماه از گوشی‌های شیائومی، از کار افتادن بسیاری از قسمت‌های این گوشی‌ها را گزارش کرده‌اند.

گوشی های شیائومی بسیار مستحکم بوده و جنس بدنه ی آنها پلاستیک می باشد که در برابر ضربه  مقاوم نبوده و به سادگی آسیب می بینند.

یکی از اساسی ترین مشکلی که  گوشی های شیائومی دارند اینست که این گوشی ها بدلیل فناوری جدیدشان از پشتیبانی کمی در ایران برخوردار هستند و لوازم جانبی محدودی نیز دارند و تعمیر گوشی های شیائومی در ایران با مشکلات عدیده ای همراه است.

یکی از مشکلاتی که این گوشی ها دارند عدم ارائه نامناسب آپدیت برای گوشی های شیائومی نسبت به گوشی های دیگر می باشد که بعنوان یک نقطه ضعف اساسی برای این مدل گوشی ها محسوب می شود.

با همه ی اوصافی که از مزایا و معایب گوشی های شیائومی بیان شد بی شک یکی از اصلی ترین دلیل ها برای استفاده از گوشی های چینی در ایران و به دلیل اوضاع  نامناسب اقتصادی قیمت پایین آن می باشد.ولی کیفیت در همه ی محصولات حرف اول را می زند .بنابراین اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که بیشتر از دوسال از یک گوشی استفاده نمی کنید استفاده از برند شیائومی می تواند برایتان بهترین گزینه باشد.ولی از آنجایی که ایرانیها تجربه خوبی از محصولات چینی ندارند و اینکه همشه بی کیفیت ترین محصولات را در ایران عرضه می نماند باید در نظر داشته باشید که این برند نوپا به احتمال زیاد نمی تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.