مجله سیم کارت

بسته اینترنت هدیه دانشجویان

0 77

وزیر ارتباطات اعلام کرد که دانشجویان نیز می توانند اینترنت رایگان دریافت کنند . با توجه به شروع سال تحصیلی جدید و برگزاری کلاس ها به صورت مجازی اپراتور ها برای دانش آموزان و معلمان طرح های اینترنت رایگان ارائه کرده است . در ادامه اعلام کرد بسته اینترنت هدیه دانشجویان برای همه دانشجویان کشور در هنگام استفاده از سامانه های آموزش مجازی دانشگاه ها ، از امروز فعال می شود  . مشاهده لیست سامانه ها فعلی مشمول طرح و هم چنین ثبت نام سامانه های جدید توسط دانشگاه ها از طریق سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات میسر است .

محمد جواد آذری جهرمی اعلام کرده ، فهرستی که در حال حاضر موجود است . همه مجموعه‌ های دانشگاه‌ های سراسر کشور اعم از دولتی و خصوصی حدود هزار و 100 دانشگاه را در بر می‌ گیرد . سامانه‌ های آموزشی توزیع شده‌ ای برای خودشان دارند . روال آن‌ ها مانند آموزش و پرورش ، متمرکز نیست ‌. بر همین اساس تصمیم گرفتیم استفاده از این سامانه‌ ها را برای دانشجویان در سراسر شبکه رایگان کنیم که برای آموزش مجازی هزینه‌ ای پرداخت نکنند .

بسته اینترنت هدیه دانشجویان

جهرمی با اشاره به سه ماهه بهار 99 که طی آن برخی دانشجویان گلایه داشتند که سامانه‌ های دانشگاه شان فعال نشد . مجبور به پرداخت پول شدند گفت که این بار خود وزارت ارتباطات فهرست این سامانه‌ ها را در سایت خود قرار می ‌دهد . « از مجموع هزار و 100 دانشگاه تا کنون 178 دانشگاه اطلاعات شان را برای وزارت علوم و ما فرستادند که در سایت اعلام شد . بالغ بر 700 سامانه آموزشی است که رایگان شد . آذری جهرمی هم چنین اعلام کرده که طرح ویژه‌ ای نیز برای دانشگاه‌ ها ارائه کرده است . « ما طرح ویژه‌ ای هم برای دانشگاه‌ ها در نظر داریم . شامل اتصال آن‌ ها به فیبر نوری و تهیه زیر ساخت ‌های لازم است .

به گزارش سایت سیم کارت صبح امروز در جلسه‌ ای این موضوع را پیگیری کردیم . شرکت مخابرات ایران تا هفته آینده جزئیات آن را اعلام خواهد کرد . تلاش خواهد شد . نیازمندی ‌های دانشگاه‌ ها برای این سامانه ‌های آموزشی فراهم شود . با این چارچوب طرح حمایتی دولت در بحث آموزش مجازی برای دانشجویان و دانش آموزان کامل می ‌شود .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره حوزه‌ های علمیه هم گفت . « طلاب تماس‌ های زیادی با وزارت ارتباطات داشته اند . ما مکاتبه ‌ای با آقای اعرافی داشتیم و درخواست کرده ایم که اطلاعات را به ما بدهند . همان تسهیلاتی که برای دانشگاه‌ ها در نظر گرفته شده است  . برای اساتید حوزه های علمیه و طلاب نیز لحاظ خواهیم کرد . »

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.