مجله سیم کارت

بهره‌برداری از نخستین سایت 5G

0 170

ایرانسل اولین اپراتور است که به نسل پنجم شبکه همراه مجهز است . این اپراتور به عنوان بزرگ ترین و اولین اپراتور دیجیتال ایران است . سیم کارت های این اپراتور طرفداران زیادی دارد . “ایرانسل” هفته گذشته با هم کاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، نخستین سایت نسل پنجم تلفن همراه را راه اندازی کرده بود . در واقع اولین سایت 5G توسط رئیس جمهور راه اندازی شد . ایرانسل روز چهارشنبه ، اول مرداد ماه 1399 ، نخستین سایت 5G ایران را با هم کاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات . در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تهران راه‌ اندازی کرده بود .

نخستین سایت 5G ایرانسل

حجت‌ الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی ، رئیس جمهوری اسلامی ایران ، در آیین افتتاح این سایت که در حاشیه  جلسه هیأت دولت برگزار شد . با اعلام این موضوع به عنوان یک خبر خوش ، راه‌ اندازی نسل پنجم تلفن همراه را یک تحول بزرگ دیجیتال دانست . ایرانسل ، اولین و بزرگ ترین اپراتور دیجیتال ایران ، پیش از این نیز در شهریور ماه  1396، نخستین آزمایش شبکۀ 5G در ایران را انجام . و نمونه ای از شبکۀ کامل نسل پنج ، شامل هسته شبکه و رادیو را در حضور مهندس محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آزمایش کرده بود .

به گزارش روابط عمومی ایرانسل ( irancell ) ، مراسم بازدید از سایت 5G و تست سرعت نسل پنجم تلفن همراه ، با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیر عامل ایرانسل و یک گروه 30 نفره از اصحاب رسانه متقاضی حضور در این رویداد ، صبح فردا سه‌ شنبه 7 مرداد 1399 ، در ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار می‌ شود . سایر خبرنگاران ارجمندی که متقاضی بازدید حضوری از سایت 5G ساختمان مرکزی ایرانسل هستند ، می‌ توانند تمایل خود را به روابط عمومی ایرانسل اعلام کنند تا برنامه ریزی لازم برای برگزاری بازدید روزانۀ خبرنگاران در گروه‌ های 30 نفره ، با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌ های بهداشتی دوران کرونا انجام شود .

مزایای فناوری 5G

شبکه نسل پنج تلفن همراه ، دارای مزایایی نظیر سرعت بیشتر ، تأخیر کمتر ، تعداد و تراکم کاربر بالا تر و شبکه پایدار تر است . این مزایا ، منجر به مدیریت خدمات حیاتی ، دستیابی به پهن باند سریع تر در همه جا و بهره‌ گیری از اینترنت اشیای انبوه می‌ شود . این تکنولوژی می ‌تواند در خصوص مواردی چون بهداشت و سلامت ، دولت همراه ، کشاورزی ، حمل و نقل ، انرژی و مسائل مالی راه گشا باشد و پیش ‌بینی می‌ شود که در آیندۀ نزدیک ، 5G اثر قابل توجهی بر اقتصاد جهان داشته باشد .

فناوری 5G ضمن افزایش سرعت و کیفیت خدمات دیجیتال . ارائۀ خدمات جدید و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر ها و مناطق کم برخوردار و محروم را در پی دارد . با استفاده از این فناوری می ‌توان با ایجاد زیر ساخت‌ های لازم . برای ارائۀ خدماتی مانند جراحی از راه دور ، دسترسی به محتوای با کیفیت . توسعۀ خدمات شهر هوشمند و خدمات مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا، استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به بهره‌ وری تولید و مدیریت مصرف انرژی در کشاورزی اقدام کرد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.