مجله سیم کارت

تاثیرات مخرب 5G بر جامعه بشری

0 665

با توجه به پیشرفت روز افزون علم تکنولوژی و نیاز بشریت به رشد فناوری هم اکنون کمپانی های وارد در عرصه ی تکنولوژی و فناوری در حال ساخت اینترنت 5G می باشد . همان طور که می دانیم پیشرفت علم همواره آسیب هایی را نیز در پی دارد . ممکن است مشکلات عدیده ای را در تمام زمینه ها بوجود آورد . ولی کماکان هیچ کدام از این موارد دلیل و مانعی بر ساخت و رشد تکنولوژی نمی باشد. تاثیرات اینترنت 5G یا نسل پنجم یکی از مباحثی است که این روزها زیاد شنیده می شود . هم اکنون کشور های بزرگی مانند ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی در حال گسترش این روند هستند . و با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری اینترنت 5G هستند . در این زمینه فعالیت های گسترده ای انجام می دهند.

طبق گزارشی که از سمت جامعه بین المللی و دانشمندان فعال در حوزه ی فناوری مطرح است . تاثیرات اینترنت 5G از امواج میلیمتری که شامل بخشی از طیف رادیویی می باشد استفاده می کند.این امواج ویژگی های منحصر به فردی دارد که شامل فرکانس بالانیز می باشد . که برای انتقال اطلاعات با سرعت و حجم بالا،وجود فرکانس بالاجزو  ضروریات محسوب می شود.اما موردی که وجود دارد این است که این امواج در مسیرهای طولانی یکپارچگی خود را از دست می دهد . نمی توانند از اجسام جامد بخوبی عبور کنند . به همین دلیل بایستی از برج های کوچک مخابراتی برای بالابردن موج های پایین میلیمتری و همچنین برد استفاده شود تا مشکلات انتقال و جابجائی امواج برطرف شود.

اینترنت نسل پنجم 5G می تواند بدلیل استفاده از خیل عظیم برج های مخابراتی ضرر های زیادی به انسانها ،حیوانات ،گیاهان و حتی محیط زیست وارد نماید.

تاثیرات اینترنت 5G

هم چنین با تحقیقات اینترنت 5G می تواند بر روی پیش بینی های آب و هوایی نیز تاثیر گذار باشد . اختلافات عدیده ای در این حیطه ایجاد نماید . می تواند خطرات جبران ناپذیری را در کیفیت و دقت پیش بینی های هواشناسی و آب و هوایی داشته باشد . از تاثیرات اینترنت 5G خطای دقت را تا 30 درصد کاهش می دهد . به گونه ای که طبق پیش بینی ها با این فناوری نمی توان سیل و میزان حجم بارش باران و برف در مناطق کوهستانی و سیل خیز را تشخیص داد . که این امر بسیار حائز اهمیت است و می تواند منجر به افزایش و مرگ و میر سیل عظیمی از مردم جهان باشد . با این حال غول های تکنولوژی و فناوری بدون توجه به موارد اعلامی و به جهت تجاری سازی زودهنگام اقدام می کنند . به برقراری شبکه های مربوط به کاربران و ایجاد زیر ساخت های مربوط به شبکه 5G را راه اندازی کنند . و به کاربران امکان دسترسی به این اینترنت پر سرعت را بدهند . در این میان کمیسیون مخابرات فدرال مزایده ای مبنی بر قراردادن باند با طیف 24 گیگا هرتز به مراکز ساخت تکنولوژی می باشد .

خطرات دیگری که شامل تاثیرات اینترنت 5G می باشد . شامل افزایش رشد و تکثیر سلولی، افزایش احتمال ابتلاء به سرطان، آسیب‌های ژنتیکی، تغییرات منفی در سیستم تولیدمثل، اختلالات یادگیری و مشکلات ذهنی، اختلالات عصبی و مغزی و همچنین تأثیرات منفی بر محیط زیست می باشد.

اما هم اکنون کمپانی های بزرگی هم چون نوکیا ، اریکسون ، هواوی ، ال‌ جی ، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌ اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم 5G  هستند . بسیاری نیز در این حیطه به موفقیت هایی نیز دست یافته اند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.