مجله سیم کارت

تاریخ ‌سازی تیم هندبال با حمایت ایرانسل 

0 48

تیم ملی هندبال ایران برای نخستین بار مدال جهانی مسابقات هندبال ساحلی نوجوانان جهان را با حمایت های ایرانسل کسب کرد . دومین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی نوجوانان جهان از 24 تا 29 خرداد ماه 1401 در یونان برگزار شد . تیم ملی هندبال ایران نیز در این مسابقات توانست نخستین مدال جهانی را به دست آورد . اپراتور ایرانسل از 14 دی ماه 1400به صورت رسمی حامی ورزش هندبال کشور شده است . حمایت ایرانسل از ورزش هندبال کشور ، آغازگر یک دورۀ درخشش در رده‌های مختلف این رشتۀ ورزشی بوده است .

کسب مدال جهانی تیم هندبال با حمایت ایرانسل

به گزارش روابط عمومی اپراتور ایرانسل ( irancell ) ، تیم هندبال ایران با پیروزی مقابل تیم قدرتمند فرانسه در این دوره مسابقات مدال برنز به دست آورد . این مسابقات با حضور ۱۶ تیم در چهار گروه چهار تیمی آغاز شد . در مرحلۀ اول ، تیم ملی ایران توانست با پیروزی در برابر قطر و آمریکا به عنوان تیم دوم گروه ، راهی دور دوم این رقابت ‌‎ها شود . تیم ملی هندبال ایران با تنها یک شکست در برابر سوئد به عنوان تیم دوم گروه انتخاب شد . مرحلۀ دوم این رقابت ‌ها ، با حضور ۱۲ تیم در ۲ گروه ۶ تیمی برگزار شد .

نوجوانان هندبال ساحلی ایران ، در این دور ، با پیروزی در برابر فرانسه و برزیل و شکست در مقابل کرواسی ، به‌عنوان تنها تیم آسیایی ، به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ ها صعود کردند . با پیروزی مقابل آرژانتین ، اولین تیم هندبال ساحلی آسیا لقب گرفتند و به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت . در دیدار نیمه‌ نهایی ، تیم ملی ایران بازی را به برزیل واگذار کرد و با پیروزی در برابر فرانسه ، توانست جایگاه سوم دنیا و نخستین مدال جهانی هندبال را برای ایران به دست آورد .
در پایان این مسابقات ، علی حیدریان بازیکن پست خط ‌زن ایران ، توسط فدراسیون جهانی هندبال ، به‌ عنوان بهترین بازیکن این پست انتخاب شد .

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.