مجله سیم کارت

تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی

0 7,694

بسیاری از افراد هستند که تمایل دارند سیم کارت خود را از اعتباری به دائمی تبدیل کنند . خوشبختانه اپراتور ها برای این مسئله سرویسی را راه اندازی کرده اند که از طریق آن می توان این کار را به راحتی انجام داد . با مشکلات سیم کارت های اعتباری برای همیشه خداحافظی کرد . با تغییر سیم کارت همراه اول اعتباری به دائمی شماره آن هیچ تغییری نمی کند . برای مثال اگر سیم کارت 0919 داشته باشید برای تبدیل به دائمی پیش شماره آن تغییری می کند .

اکثر افراد سیم کارت های دائمی را فقط خط 0912 می شناسند و سیم کارت 0912 طرفداران زیادی دارد . همیشه وقتی اسم خط دائمی می آید به فکر خرید خط همراه اول ارزان قیمت می افتند . ولی خوب باید به این نکته اشاره کنیم که افرادی که ” سیم کارت همراه اول اعتباری ” دارند به راحتی می توانند ” سیم کارت ” خود را به دائمی تبدیل کنند . با مراجعه به دفاتر این مراکز به راحتی و با پرداخت هزینه ای کم سیم کارت خود را به ” سیم کارت همراه اول دائمی “ تبدیل کنند . همان طور که در بالا اشاره شد همراه اول یکی از پیشتازان تعویض سیم کارت های اعتباری است .

نحوه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی

برای تبدیل سیم کارت همراه اول اعتباری به دائمی مالک خط باید با به همراه داشتن مدرک شناسایی خود به یکی از مراکز اعلامی یعنی فروشگاه همراه اول ، مراکز تلفن ثابت یا یکی از نمایندگی های همراه اول مراجعه کنند . با پرداخت هزینه ای حدود صد هزار تومان سیم کارت خود را بدون تغییر شماره و پیش شماره به دائمی تبدیل کنید .

دریافت این هزینه برای این است که اگر مشترک در پرداخت قبض خود کوتاهی کرد . همراه اول بتواند مبلغ را از این میزان کسر نماید در واقع این مبلغ تضمینی برای پرداخت قبض است . در واقع برای سیم کارت های دائمی هم این طرح را ارائه کرده ، برای مثال اگر قبض بیشتر از 100 هزار تومان باشد . همراه اول تلفن مشترک را قطع می کند و به نوعی یک طرفه می کند تا مشترک نسبت به پرداخت قبض خود اقدام نماید .

وضعیت بسته های فعال سیم کارت

کاربران که سیم کارت خود را به سیم کارت همراه اول دائمی تبدیل می کنند و طرح های فعال روی سیم کارت خود داشته اند باید این نکته را نیز در نظر بگیرند که در صورتی که طرح فعال روی سیم کارت اعتباری آن ها ، توسط سیم کارت دائمی نیز قابل ارائه باشد می توانند در سیم کارت دائمی و جدید خود نیز از این خدمات استفاده نمایند ، اما اگر این خدمات روی سیم کارت دائمی قابل اجرا و ارائه نباشد ، همراه اول هیچ مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت .

محدودیت دیگری که در تبدیل خط اعتباری به دائمی است . این مسئله است که تا 6 ماه قادر به نقل و انتقال آن نخواهید بود . این که اگر سیم کارت خود را به دائمی تبدیل کردید دیگر راهی برای برگشت به حالت اعتباری نیست . اگر از این کار پشیمان شوید راهی برای برگشت به حالت قبل وجود نخواهد داشت .

به این ترتیب برای تبدیل ، حضور مالک “سیم کارت” و تکمیل فرم ها الزامی است . در واقع هیچ کد دستوری تاکنون برای تکمیل روند تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی از سوی همراه اول ارائه نشده است . به نظر می رسد عدم وجود ساز و کار مناسب این اقدام و البته نیاز های حقوقی موجب شده که تا کنون اپراتور همراه اول ( MCI ) ین خدمت خود را محدود به حضور فیزیکی مالک سیم کارت کرده باشد تا از مشکلات بعدی جلوگیری به عمل آورد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.