مجله سیم کارت

تحریم هواوی دامنگیر اپل شد

0 16

تحریم هواوی دامنگیر اپل شد

هم اکنون که تولیدکننده های تلفن های همراه در حال انتشار گزارش مالی خود هستند "اپل" نیز بعد از "هواوی" اقدام به انتشار این خبر نمود.

هواوی که با تمام مشکلات موجود موفق به فروش قابل توجهی از محصولات خود نمود و در سطح دنیا و از سمت افراد و کمپانی های مختلف مورد تحسین قرار گرفت.در همین راستا اپل گزارشی از عملکرد خود منتشر کرد که به شرح زیر می باشد:

در واقع طبق اعلام کمپانی اپل ، این غول آمریکایی سه ماهه دوم سال جاری میلادی توانسته است مبلغ 25.99 میلیارد دلار فروش داشته باشد که این میزان نسبت به یکسال گذشته با کاهش 12 درصدی مواجه بوده است.در واقع می توان گفت مدت درآمد "ایفون" به نسبت مشابه سال پیش مبلغ 29.47 میلیارد دلار بوده است.بنابراین اپل با کاهش روند فروش خود روز به روز در حال پس رفت می باشد.

این اتفاق بعنوان گام منفی برای این کمپانی بزرگ آمریکایی قلمداد می شود که از سال 2012 تاکنون این اولین باری است که این کمپانی با مشکل فروش پایین روبرو بوده که حتی نتوانسته است نیمی از درآمدهای اپل را نیز کسب نماید.

البته باید یادآور شویم که اپل در فروش ایپد های خود بسیار رضایت داشته و توانسته است میزان قابل توجهی از ایپدهای خود را به فروش برساند و بتواند درآمد خود را از 4.63 میلیارد دلار به 5.02 میلیارد دلار برساند که این رشد توانسته است دلگرمی زیادی برای ایفون به ارمغان بیاورد.

البته ناگفته نماندکه اپل بدلیل نارضایتی از عملکرد ایفون های خود بخش سرویس و خدمات خود را بالا برده به گونه ای که توانسته است در سه ماهه دوم 2019 موفق به کسب یک رکورد جدید از اپل سرویس خود شد و توانست درآمد خود را از 10میلیارد به 11 میلیارد برساند.

همچنین گجت های هوشمند توسعه داده شده و محصولات پوشیدنی این کمپانی نیز موفق به فروش بالا و درخور تحسینی شدند و توانستند مبلغی بالغ بر 5.53 میلیارد دلار بدست آورند.

بنابراین می توان علت این کاهش فروش اخیرا را جنگ تجاری آمریکا دانست که در این باره کمپین های مختلفی تشکیل شد و افراد زیادی تلاش کردند تا مردم را از خرید محصولات اپل بازدارند.در واقع آمریکا با بهانه های مختلف سعی می کند تا کمپانی های مختلف را از ادامه ی فعالیت باز دارد و مشکلات فراوانی را برای آنها فراهم کند.اما اینبار خود اپل دچار مشکل شد و دود اینکار متوجه خود آمریکایی ها گردید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.