مجله سیم کارت

ترابرد به رایتل

5 4,439

این روز ها تمامی اپراتور های تلفن همراه در کشور برای مشترکین خود امکان ترابرد پذیری را ایجاد کرده اند . ما می خواهیم در مقاله ترابرد پذیری به رایتل را بررسی کنیم . در واقع ترابرد پذیری قابلیتی است که بر اساس آن مشترک می تواند با حفظ شماره تلفن همراه خود اپراتور “سیم کارت” خود را تغییر دهد . ترابرد پذیری برای آن دسته از مشترکینی کاربرد دارد که از خدمات اپراتور سیم کارت خود رضایت ندارند . می خواهند اپراتور خود را تغییر دهند ولی نمی خواهند که شماره سیم کارت آن ها تغییر کند . اپراتور “رایتل” یکی از آن اپراتور هایی است که این امکان را فراهم کرده است و افرادی که تمایل دارند به خانواده رایتل بپیوندند . می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری ، بدون هزینه جابجایی و با شماره خود متقاضی حتی با حفظ پیش شماره به رایتل ترابرد داشته باشند .

برای ترابرد به شبکه بزرگ رایتل هیچ هزینه ای از مشترک کسر نمی شود و ترابرد به رایتل ( rightel ) رایگان می باشد . تا کنون بیش از 80 کشور این امکان را برای مشترکین تلفن همراه فراهم کرده‌ اند . متقاضیان عزیز با استفاده از این قابلیت ، می ‌توانند بدون نگرانی از تغییر شماره تلفن همراه خود ، اپراتور خود را به رایتل تغییر دهند . از خدمات متنوع و تعرفه‌ های مناسب آن بهره‌ مند شوند .

متقاضیان برای ترابرد به رایتل کافی است ، هم می توانند به صورت حضوری و هم غیر حضوری و به صورت الکترونیکی اقدام کنند .

ترابرد به رایتل ( ثبت نام الکترونیکی ) :

1 – در مرحله اول مراجعه به منوی ترابرد پذیری و ثبت درخواست خود

2 – دریافت سیم کارت رایتل غیر فعال از طریق پست ( جهت تحویل بسته سیم ‌کارت توسط پست ، حضور شخص متقاضی و ارائه اصل کارت ملی و تحویل یک نسخه تصویر آن به مامور پست الزامی است . )
3 – ارسال تاییدیه دریافت سیم ‌کارت از طریق پیامک و وب سایت ( پس از تکمیل فرم درخواست ترابرد ، پیامکی از رایتل به شما مبنی بر زمان و نحوه دریافت سیم کارت جدید به شما ارسال می شود .
4 – دریافت شناسه ترابرد ، درصورت احراز شرایط لازم برای ترابرد ( لطفا شماره مورد نظر تا اتمام فرآیند ترابرد نگهداری شود . )
5 – پرداخت صورت‌ حساب به ‌روز ، برای مشترکین “سیم کارت رایتل” دائمی در مدت مشخص
6 – دریافت پیامک موفقیت‌ آمیز بودن ترابرد بر روی سیم‌ کارت قبلی و اعلام آمادگی برای تعویض سیم‌ کارت جدید
7 – فعال‌ سازی سیم‌ کارت رایتل جدید

ثبت نام حضوری :

1 – مراجعه حضوری به فروشگاه‌ ها یا نمایندگی ‌های فعال رایتل

2 – ارائه اطلاعات درخواستی و کد OTP ارسالی به گوشی همراه ، به کارشناس فروشگاه یا نماینده رایتل جهت احراز هویت و تایید شروع فرآیند ترابرد

3 – دریافت سیم‌ کارت غیر فعال از کارشناس فروشگاه یا نماینده رایتل ( و پرداخت صورت‌ حساب به‌ روز برای مشترکین دائمی در مدت مشخص )
4 – فعال ‌سازی سیم‌ کارت جدید
لازم به ذکر است بر اساس ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، تا اطلاع ثانوی امکان ترابرد برای اتباع غیر ایرانی در شبکه هیچ‌ یک از اپراتور ها وجود نخواهد داشت .

5 نظرات
  1. سامان می گوید

    سلام من چندین بار از طریق منوی رایتل اقدام به ترابرد از همراه اول به رایتل کردم ،ولی متاسفانه انجام نشده و هیچ پاسخی دریافت نکردم .ممنون میشم راهنماییم کنید🙏

    1. modir می گوید

      سلام و وقت بخیر با شماره 200 تماس بگیرید.

  2. علیرضا می گوید

    با عرض سلام بنده میخوام ازسیم کارت همراه اول به رایتل ترابردکنم ولی همش خطامیزنه درمرحله نتیجه..
    شماره ۲۰۰هم فرمودین تماس گرفتم ولی میگه اشتباهه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. modir می گوید

      اگر با تلفن تماس میگیرید 021 را نیز به ابتدای شماره 200 اضافه کنید.

  3. بنیامین می گوید

    با سلام
    من سیمکارت شاتل دارم و میخوام به رایتل ترابرد کنم. آیا امکانش هست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.